تیر آرش در کمانم
نام ایران بر زبانم
سرکشم چون کوه آتش
آتشم آتش فشانم
چون سیاوش پاک پاکم
همچو رستم پهلوانم
من ز ماد و کورشم ایرانیم
من وارث آزادگانم
یلدا یادگار نیاکان آریایی مبارک
تیر آرش در کمانم
نام ایران بر زبانم
سرکشم چون کوه آتش
آتشم آتش فشانم
چون سیاوش پاک پاکم
همچو رستم پهلوانم
من ز ماد و کورشم ایرانیم
من وارث آزادگانم
یلدا یادگار نیاکان آریایی مبارک
شاید برای شما هم پیش آمده که برای صرفه جویی در هزینه های مدرسه بخواهید کارت های تشویقی را خودتان طراحی کنید. اینکار بسیار ساده است و کافی است شما قابلیت های برنامه ی word را بشناسید.
بعد از باز کردن این برنامه روی پنجره ی آفیس کلیک کرده و new را می زنیم
و مطابق عکس ها گزینه card را انتخاب می کنیم.
از بین گزینه های متعدد یکی را انتخاب کنید
و از بین شکل های متنوع یکی را انتخاب کنید;
هر متنی که دوست دارید جایگزین متن های موجود کنیدیکی از مزایای این کارت ها هم اندازه بودن آنهاست که انرژی زیادی برای بریدن آنها لازم نیست.
بافتهایی که مشاهده میفرمایید برای روتختی، کیف و ... مناسب است. ابتدا الگو را روی پارچه انداخته سپس در جهات علامت گذاری شده دوخت بزنید و نخ را از پشت بکشید. پارچههای براق برای این بافتها مناسب می باشند
1. در صفحه سایت گوگل روی تنظیمات و سپس جستجوی پیشرفته کلیک کنید.. پنجره ای مطابق شکل زیر باز می شود با توجه به موضوع مورد جستجو و توضیحاتی که در ادامه شرح داده خواهد شد کلمه کلیدی را در یکی از کادرهای جستجو وارد کرده و گزینه های مورد نظر را تنظیم کنید.
4. در صورتی که به جستجوی عبارتی تمایل دارید و می خواهید کلمه خاصی در وب سایت های یافته شده نباشد عبارت مورد نظر را در کادر جلوی "همه این کلمات" تایپ کرده و کلمه ای را که می خواهید نباشد در کادر " بدون این کلمان" وارد نمایید.
5. در صورت تمایل به جستجوی بر حسب تاریخ لیست باز شوی تاریخ بروز رسانی را باز کرده و گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.. در صورت تمایل به جستجو بر حسب فرمت فایل با باز کردن لیست بازشوی اول یکی از گزینه های "فقط" یا "بدون" را انتخاب کنید و نوع فایل مورد نظر را با باز کردن لیست بازشوی دوم انتخاب کنید.
امروز به دلیل زلزله های پیاپی که در هفته های اخیر شهر و کشور عزیزمان را لرزاند مانور زلزله ای در مدرسه اجرا شد که دانش آموزان بدون خبر قبلی و با این هشدار که ممکن است زلزله ی خفیفی در راه باشد هر کدام بنا بر آموزشی که از قبل دیده بود مکانی را برای پناه گرفتن انتخاب کرد و تعدادی نیز راه خارج از مدرسه را در پیش گرفتند. با این شیوه فهمیدیم که 50 درصد آموزش ها شاید اثربخشی بسیار کمی داشته است و 50 درصد آموزش ها به کلی اشتباه بوده است. اگر در گوگل هم جستجو کنید اکثر عکس هایی که از مانور زلزله پیدا می کنید موید این مطلب است که در کل تعدادی از آموزش ها بی فایده و گاهی حتی مضر هستند با خواندن و دقت در مقاله مثلث حیات می توانید بهتر متوجه این مطلب شوید.
خلاصه مقاله:
چرا (why)
همانگونه که مستحضرید همکنون به عنوان نکات ایمنی هنگام زلزله اینگونه
آموزش داده می شود که افراد در زیر میز و یا چارچوب در پناه بگیرند اما به
تجربه و با آزمایشات شبیه سازی شده نشان داده شده است که وقتی ساختمان
فرومی ریزد و سقف پائین می آید، میزها نیز له شده و فشرده می شوند و بدین
ترتیب افرادی که در زیر میز پناه گرفته شده اند له شده و جان خود را از دست
می دهند . همچنین چارچوبهای در نیز یا به طرف داخل خراب شده و یا به طرف
خارج . و در هر دو صورت افراد در زیر آنها جان خود را از دست می دهند .
اشیائی مانند میزکار و نیمکت توانائی تحمل وزن یک ساختمان را ندارند . این
وسایل به منظور نگهداری اشیاء کوچکی طراحی شده اند و بدیهی است که چنین
وسایل شکننده ای له شده و افرادی که زیر آنها پناه گرفته اند نیز جان خود
را از دست خواهندداد .
چه ( What):
آقای داگلاس کاپ با توجه به تجربیات ( به عنوان رئیس پرتجربه ترین تیم
جهان ) ، تخصص و انجام آزمایشات شبیه سازی زلزله، آموزشهای فعلی نکات ایمنی
هنگام زلزله را رد کرده و مکانهای جدیدی را معرفی می نماید و ایشان معتقد
است که با قرار گرفتن در این مکانهای جدید %90 تلفات جانی به صفر خواهد
رسید . ایشان این مکانهای جدید را با عنوان " مثلث حیات " نامگذاری کرده و
بیان می کند که هنگام فروریختن ساختمانهای اسکلت بتونی و اسکلت فلزی،
فضاهای خالی که به اندازه ی کافی بزرگ بوده و بتواند بدن یک انسان را پوشش
دهد، در کنار اشیاء حجیم و مستحکم تشکیل می شوند . اشیائی مانند تخت خواب،
خودرو، کاناپه، یخچال و ماشین لباس شوئی، فضائی خالی در کنار خود بعد از
فروریختن ساختمان ایجاد می کنند .
چگونه ( How)
در ساختمانهای اسکلت فلزی و اسکلت بتونی هنگامی که ساختمان فرو می
ریزد، وزن سقفی که برروی اشیاء و اسباب و اثاثیه ی منزل فرود می آید، باعث
له شدن آنها گردیده و فضائی خالی را در کنار آن اجسام ایجاد می نماید . این
فضا چیزیست که من آنرا " مثلث حیات " نامیده ام . هرقدر آن شیء بزرگتر و
مقاومتر
باشد کمتر فشرده شده و بنابراین فضای ایجادشده بزرگتر بوده و احتمال
نجات یافتن و حتی زخمی نشدن افرادی که از این فضاها برای ایمنی و حفظ جان
خود استفاده نموده اند، بیشتر می گردد .
نتیجه گیری ( Conclusion)
هدف این مجموعه ارائه ی اطلاعاتی است که در زلزله، تلفات جانی 98 درصد
کنونی را به 90 درصد بازماندگان تغییردهد .همکنون به اینصورت آموزش داده می
شود که در هنگام زلزله در زیر میز و یا چارچوب در پناه بگیرند که هر دو
این مکانها خطرناک بوده و باعث مرگ افراد می شود اما در عوض در کنار اشیاء
مستحکم و بزرگ، فضائی تشکیل می شود که نام آنرا مثلث حیات گذاشته اند . و
افراد می توانند با قرارگیری در این فضاها جان خود را نجات دهند .
زلزله، پیش بینیهای ایمنی، آموزش هنگام زلزله، کاهش تلفات، مثلث حیات، روش اختفا، تاریخچة روش اختفا، نحوه تخریب ساختمانها، خانه های خشتی - گلی، خانه های اسکلت بتونی و فلزی