برای تشکیل بازارچه سعی کنید از تمام ظرفیت کلاس یا مدرسه استفاده نمایید بی شک در مدارس شما دانش آموزانی هستند که در ساخت وسایل کوشش نمی کنند و به طور خاص علاقه ای به این فعالیت ندارند از دانش آموزان دیگر بخواهید که به آنها پیشنهاد بدهند مثلاً دانش آموزان تولید کننده برای حسابدار یا بازاریاب و یا حتی تزیین کننده غرفه و فروشنده آگهی بزنند دستمزد آن را نیز تعیین کنند شک نداشته باشید که تعداد زیادی از دانش آموزان بر اساس علاقه و استعداد ذاتی خود برای انجام چنین کارهایی پیش قدم خواهند شد.
شیوه نامه همایش ملی کارآفرینی (خراسان رضوی) را از لینک زیر دریافت کنید.
دریافت
حجم: 332 کیلوبایت
گاهی در کلاس درس ایده هایی توسط دانش آموزان مطرح می شود که ممکن است ساده، ابتدایی، پیش پا افتاده و تکراری باشد و گاهی ایده هایی داده شود که بسیار پیچیده و غیر ممکن به نظر بیاید هیچ یک از این ایده ها نباید نادیده گرفته شوند چون ایده های تکراری مهندسی معکوس است و سرانجام به دانش و معلومات و فناوری و فن ختم می شود و ایده های پیچیده بی شک وسایلی هستند که در آینده ما از آنها استفاده خواهیم نمود زیرا امکانات امروز ما همان ایده های پیچیده و غیر ممکن دیروز هستند!
برای تدریس این پودمان بهتر است که دانش آموزان چند نوع سازوکار حرکتی را بررسی و در صورت امکان تجزیه نمایند سازوکارهای حرکتی ساده ای که در اطراف ما وجود دارد مانند قفل و کلید و پرگار و ... می توانند ذهن دانش آموزان را فعال کنند و آن ها را به تفکر در مورد چگونگی ساخته شدن سازوکارهای حرکتی ساده وادارد. تفکر در مورد ساخته شدن وسایل مسلما منجر به خلاقیت و ایده دادن در مورد وسایل بیشتر خواهد شد. پس از بررسی سازوکارها از دانش آموزان بخواهید که این سازوکارها را طراحی کنند و در مورد آنها و کارکردشان توضیحاتی بنویسند.