ویژگیهای مورد نیاز معلم
انجمن تربیت معلم امریکا با توجه به ماهیت تعلیم و تربیت در دنیای امروز، ویژگیهای مورد نیاز معلم را به صورت زیر خلاصه میکند:
1. دارا بودن معرفت و مهارت در فعالیتهای شغلی؛
2. عرضه کردن معرفت و مهارتهای خود در کلمات و اشکالی که برای دانش آموزان قابل فهم باشد؛
3. علاقه مندی به رشد و تکامل کودکان؛
4. محترم شمردن آزادی، رشد و پیشرفت همه ی دانش آموزان و اعتقاد به این که آنان می توانند پیشرفت کنند. البته این امر در صورتی ممکن خواهد بود که خود معلم پیوسته در حال پیشرفت باشد.
5. افزایش معلومات و مهارتهای خود به صورت مستمر؛
6. برقراری روابط دوستانه با افراد اجتماع و سازگار ساختن خود را آداب و رسوم محلی؛
7. اعتقاد به استدلال در امور و توانایی بررسی و تجزیه و تحلیل مشکلات و مسائل شخصی، اجتماعی و تربیتی؛
8. صادقانه دوست داشتن کودکان از هر طبقه و در هر شرایط؛
9. ارزشیابی فعالیتهای خود و دانش آموزان بر حسب مقتضیات زندگی و اصلاح فعالیتهای نامطلوب؛
10. مهارت در همکاری با دیگران.
دانش آموزان در دوران تحصیل خود گاه با معلمان گوناگونی رو به رو می شوند که همه آنها از یک "گونه یا سنخ" نیستند. جهت نمونه برخی "آمرانه و سلطه جو" عده ای "اخمو" بعضی "خوش اخلاق" تعدادی "تودار" گروهی "باهوش" و جمعی "رفاقت طلب" می باشند. هرکدام از این گونه ها ویژگیها و ارزش خاصی دارند که دانش آموزان نمی توانند احساس واحد یا نظری یکسان نسبت به تمام آنها از خود نشان دهند.
ایتم های خوبی رو طراحی کرده اند ولی باید به این نکته توجه کنیم که برخی آیتم ها باید با توجه به وِزگی های بومی و منطقه ای و ملی هر کشور نیز می توناد به این موارد اضافه گردد.
دانش آموزا رو همه نمونه نام نبردید.
کله شق ،، غرغرو ،، متشخص ،، دوست داشتنی ،، محترم ،، با کلاس ،، پاستوریزه ،، .............
ولی همه شون دوست داشتنی هستند.