بسته بندی
دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰ ب.ظ
یکی از عوامل مهم در فروش مواد به خصوص مواد غذایی بسته بندی می باشد. چندین سال پیش کشور ما خشکبار و مواد غذایی دیگر مانند کشمش را به کشورهای همسایه صادر می کرد ولی بدون بسته بندی. اتحاد جماهیر شوری سابق همان کشمش را بسته بندی کرده و دو برابر قیمت دوباره به کشور ما می فرستاد. شاید ما هنوز در صنعت بسته بندی به اندازه ی کافی پیشرفت نکرده باشیم اما بی شک همه ما با اهمیت این موضوع آشنا شده ایم و برای دانش آموزان و آینده سازان این مسئله را بازگو خواهیم کرد و آنها را تشویق می کنیم که علاوه بر کیفیت کالا و مرغوبیت آن، برای بسته بندی مواد نیز تلاش کنند. روز یکشنبه دانش آموزان مدرسه ی فرشتگان با وسایل بسیار ساده بسته بندی های جالبی برای مواد غذایی آمده کردند که دیدن آنها خالی از لطف نیست.
۹۲/۱۱/۲۱
بسته بندی کالا در تمامی جهان دو نقش بسیار مهم را ایفا میکند. مظروف ساختن کالا و معرفی بهتر کالا و تشویق مخاطب به خرید آن.
در واقع میتوان گفت بسته بندی به عنوان یک فروشنده خاموش قلمداد میشود ، زیرا کالا ها مستقیماً خود را به خریدار نمایش نمی دهند و این پوشش آن ها است که با اشکال مختلف و جملاتی کوتاه ، معرف جنس داخل آن ها می باشد واطلاعات لازم را به مخاطب (خریدار) ارائه میدهد.
بدین ترتیب بسته بندی به عنوان اولین وسیله ارتباط بصری با مخاطب محسوب میشود.
جایی که رقابت بین شرکتها پیش می آید بسته بندی برتر می تواند در شناخت محصول شرکت از محصول رقبا مفید واقع شوند. جلب توجه ، مصرف کننده بسته بندی به فروش محصول در مغازه کمک می کند به عبارتی بسته بندی می تواند همانند یک فروشنده موفق در تبلیغ کالای درون خود کار آمد باشد.
در سیستمهای جدید فروش ، فروشنده ای وجود ندارد که توضیحی بدهد و به جای آن خود بسته ها هستند که کالای درون خود را تبلیغ می کنند و ایجاد انگیزه و القای نیاز برای خرید می کنند.
با تشکر از زحمات شما