مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

فرو می‌ریزدش بر سر، هر آنچه مانده بود آباد
دلش از درد می‌جوشد، زمین، درمانده از بیداد

مکرر می‌شود ماتم، زمانی در طبس یا بم
چه فرقی می‌کند؟ این غم، چگونه می‌رود از یاد؟

عصر روز شنبه 21 مرداد 91 دو زمین‌لرزه بزرگ حوالی شهرهای اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی ایران را لرزاند. یکی از این زمین‌لرزه‌ها ساعت ۱۶ و ۵۳ دقیقه و دومی ساعت ۱۷ و ۴ دقیقه به وقت محلی رخ داده است. این زلزله که به بزرگی 6.2 در مقیاس ریشتر در شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان و کلیبر اتفاق افتاده طبق تازه ترین آمار تعداد جان‌باختگان به 300 نفر رسیده و تعداد مجروحان این زلزله نیز بیش از 5000 نفر اعلام شده است.

این افراد کسانی هستند که توسط مراکز رسمی مورد درمان قرار گرفته اند و در واقع تعداد مجروحان بیش از این است. از این تعداد ، 700 تن از مجروحانی که اوضاع وخیم تری داشتند در 22 بیمارستان ارومیه، تبریز و اردبیل بستری شده اند و بقیه در مراکز درمانی مناطق حادثه دیده تحت درمان قرار گرفته اند. با توجه به اینکه تاکنون تعدادی از مجروحان در بیمارستان ها جان خود را از دست داده اند، این نگرانی وجود دارد که آمار کشته شدگان، باز هم افزایش یابد. کشته شدگان عمدتاً از شهرستان های اهر، ورزقان و هریس هستند. این درحالیست که آمار کشته شدگان و مجروحان زمین لرزه شمال غرب کشور همچنان رو به فزونی است.

مرکز لرزه‌نگاری کشور، وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، اعلام کرده که کانون این زمین‌لرزه‌ها در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده است. مرکز زلزله‌شناسی آمریکا نیز دو زمین‌لرزه به بزرگی ۶.۳ و ۶.۲ در مقیاس ریشتر را در شمال غرب ایران ثبت کرده است. یک زلزله در ۴۸ کیلومتری شهر تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی و زلزله دوم در ۲۰ کیلومتری شهر اهر رخ داده است. براساس گزارش‌ها تکان‌های این زمین‌لرزه‌ها در شهرهای ارومیه، مراغه، گیلان، زنجان و اردبیل نیز احساس شده است.

چندین زلزله که بزرگ ترین آنها شش و چهار دهم ریشتر بود، بعد از ظهر شنبه مناطق وسیعی را در سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل لرزاند. هم اکنون بخش قابل توجهی از جمعیت این استان ها از بیم ادامه زمین لرزه های زنجیره ای امروز در مناطق بیرون از شهر و پارک ها به سر می برند.

به نقل از پرشین استار



۱۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۱ ، ۱۰:۲۵
طاهره یگانه
هر کسی می داند:

تو نمی توانی همه چیز برای همه مردم باشی.

نمی توانی همه کارها را در یک زمان انجام دهی.

نمی توانی همه کارها را به خوبی، و به طور یکسان انجام دهی.

نمی توانی همه امور را بهتر از شخص دیگری به انجام رسانی.

انسان بودن تو دقیقا شبیه افراد دیگر به نظر می آید.

بنابراین:

باید کشف کنی چه کسی هستی و که باید باشی(همان باش)

باید تصمیم بگیری چه چیزی در اولویت است و آن را انجام دهی.

باید نیروهایت را کشف کنی، و از آن ها استفاده کنی.

باید یاد بگیری که با دیگران تعارض نداشته باشی. زیرا هیچکس در تعارض و مبارزه با "بودن تو" نیست.

سپس:

یاد خواهی گرفت که منحصر به فرد بودن خود را بپذیری.

یاد خواهی گرفت که اولویت ها را تعیین کنی و تصمیم بگیری.

یاد خواهی گرفت که همراه با محدودیت ها زندگی کنی.

یاد خواهی گرفت احترام گذاشتن به خودت امری ضروری است.

شهامت داشته باش که باور کنی:

تو یک شخص شگفت انگیز و منحصر به فرد هستی.

تو رویدادی یکتا و یگانه در تمامی تاریخ هستی.

که این بیش از یک حق، بلکه وظیفه توست؛ که آنچه به واقع هستی باشی.

زندگی، مساله ای برای حل کردن نیست، بلکه هدیه ای است برای دوست داشتن.


۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۱ ، ۰۶:۵۷
طاهره یگانه

کرمانشاه در صدر:



کرمانشاه ، شهرستانهای تهران، زنجان، اردبیل، قزوین، قم، مازنداران، اصفهان، آذربایجان غربی و کرمان بترتیب ده رتبه نخست در درصد تعداد ثبت نام شدگان به نسبت مجموع تعداد دانش آموزان و فرهنگیان
۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۱ ، ۰۴:۲۴
طاهره یگانه

 

هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوی آن، بهره بردن از منافع جسمانی و روانی این ماه مبارک است. البته ماه رمضان امسال به دلیل مصادف شدن با روزهای گرم و طولانی تابستان دارای حساسیت و تحمل بیشتری است که با یک برنامه تغذیه ای درست هنگام افطار و سحر می توانیم بدون هیچگونه مشکلی از مزایای آن بهره ببریم و به مشکلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم.

رعایت راهکارهای ساده تغذیه ای در افطار و سحر می تواند روزه داران را به منظور دریافت منافع بدنی و تسهیل بهره مندی از مزایای روحانی این ماه مبارک یاری کند زیرا یک فرد بیمار به درستی نمی تواند از برکات ماه رمضان فیض ببرد.

1. برای اینکه کمتر هنگام روزه داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع کوکو، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می شود پرهیز کنید.

2. سعی کنید از غذاهای آب پز شده و خورشت های آبدار و کم نمک استفاده کنید.

3. خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می شود.

4. بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواک زدن برای کاهش تشنگی و خشکی دهان، از حجم کمتری خمیر دندان استفاده کنید.

5. سعی کنید در ماه رمضان میوه های آبدار و سبزیجات بیشتری مصرف کنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.

6. بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای کمرنگ یا شربت خاکشیر به جای قهوه و چای پر رنگ استفاده کنید.

7. خوردن 8 تا 12 لیوان آب از افطار تا هنگام سحر سبب می شود تا شما در طول روز کمتر دچار تشنگی شوید.

8. برای اینکه بعد از خوردن افطار و سحری دچار سوزش معده و ترش کردن نشوید بهتر است از غذاهای سبک و کم چرب استفاده کنید. در ضمن مایعات را پس از اتمام غذا بخورید و بلافاصله بعد از خوردن سحری به رختخواب نروید.

9. بهتر است افطار خود را با یک استکان آب ولرم یا یک فنجان شیر و عسل باز کنید و از خوردن غذا و شیرینی جات فراوان هنگام افطار بپرهیزید تا دچار سنگینی و مشکلات معده نشوید.

10. سعی کنید وعده های غذایی مانند پلو و خورشت را دو ساعت بعد از افطار میل کنید تا هضم آن آسان باشد.

11. برای جلوگیری از بروز یبوست و مشکلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل کنید.

12. ورزش سبک و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک زیادی می کند.

13. وعده سحری را به هیچ عنوان حذف نکنید زیرا ادامه دادن به این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی خواهد شد.

14. نان و پنیر کم نمک با سبزی یا گردو با یک لیوان شیر از بهترین خوردنی ها برای سحر محسوب می شود زیرا علاوه بر حجم سبک دارای قوت بسیار است.

15. برای اینکه در طول روز کمتر تشنه شوید بهتر است علاوه بر خوردن آب فراوان در فاصله افطار تا سحر، از کربوهیدرات هایی همچون نان و غلات و ماکارونی سبوس دار در وعده افطار و سحر استفاده کنید. این مواد سبب می شود گلیکوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد کمتر دچار تشنگی شود

 

 
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۱ ، ۰۷:۳۳
طاهره یگانه


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۱ ، ۰۴:۲۷
طاهره یگانه

یکی از قابلیتهای منحصر به فرد دایرکتور اینست که میتواند نمایش مورد نظر ما را در پنجره ای با شکل و فرم دلخواه ما باز کند فیلم زیر را ببینید


۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۱ ، ۰۷:۵۸
طاهره یگانه

stage جایی است که نمایش اصلی در آن اجرا شده و نهایتا محصول ایجاد شده را به نمایش می گذارد. اندازه stage تعیین کننده اندازه نمایش است. برای ایجاد یک نمایش جدید از طریق منوی File-New-Movie این عمل صورت می گیرد. در این حالت یک stage خالی روی میز کار برنامه ایجاد می شود. برای تعیین اندازه stage از طریق منوی Modify-Movie-Properties را انتخاب می کنیم در این حالت پنجره property inspectors گشوده می شود. در زبانه Movie  و در قسمت Stage Size اندازه نمایش را تعیین می کنیم. 

در قسمت color روی مربع رنگ کوچک کنار آن رنگ دلخواه را برای stage  انتخاب می کنیم.

در قسمت پایین stage دکمه هایی برای اجرا توقف و ابتدا گذاری نمایش وجود دارد توسط این دکمه ها می توانیم نمایش دایرکتور را کنترل کنیم.


برای مرتب کردن اسپرایت ها در stage از دستوری به نام Alight استفاده می کنیم. 

ابتدا درون score اسپرایتهای مورد نظر را انتخاب می کنیم یا می توانیم این عمل را در stage انجام دهیم

از طریق منوی Window-Align را انتخاب می کنیم


در دو بخش Align و  Distribute  ترازبندی و فاصله بین اسپرایتها تنظیم می شود.

ما می توانیم در سمت چپ و پایین پنجره Stage اندازه بزرگنمایی Stage  را تغییر دهیم روی فلش پایین رو کلیک کرده و مقدار مورد نظر را انتخاب می کنیم.

Gride یا شبکه خطوطی را با فواصل معیین بر روی Stage ایجاد می کنند از این خطوط می توان برای مرتب کردن اسپرایت ها و تعیین مکان آنها استفاده کرد. 


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۱ ، ۰۶:۰۲
طاهره یگانه