مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است



اعیاد شعبانیه مبارک
روانشناسی شناختی و فراشناختی پیشرفت تحصیلی

در این کتاب به موضوع پیشرفت تحصیلی با رویکرد شناختی و فراشناختی پرداخته شده است.  در این نوشتار  پس از معرفی روان‌شناسی شناختی و بیان ریشه‌های تاریخی شناخت به شرح مفهوم شناخت پرداخته و انواع راهبردهای شناختی را به مخاطب  معرفی نماید. در همین راستا به بحث پیرامون فراشناخت نیز پرداخته شده و در ادامه رابطة میان شناخت و فراشناخت  تحلیل شده است. تعریف مفهوم پیشرفت تحصیلی، بیان عوامل پیشرفت در تحصیل و بررسی مدل‌های مختلف پیشرفت تحصیلی مبحث دیگری از کتاب است که با توجه به نقش راهبردهای شناختی و فراشناختی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند و نگارنده در همین راستا به معرفی ابزارهای سنجش سبک‌های شناختی و فراشناختی در پیشرفت تحصیلی نیز پرداخته است. نویسنده کتاب دکتر نصراله عرفانی است. این کتاب برای سنجش و آشنایی با ساخت شناختی دانش آموزان مناسب می باشد و علاوه بر معلمان دانش آموزان دوره متوسطه و دانشجویان هم می توانند برای پیشرفت تحصیلی خود و استفاده مناسب از راهبردهای شناختی و فراشناختی از آن استفاده کنند.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۲ ، ۰۴:۴۳
طاهره یگانه

با عرض سلام خدمت همکاران گرامی آدرس و نام وبلاگ مدرسه ی حرفه و فن طی هفته های آینده تغییر خواهد کرد.

آدرس از :http://madreseherfe.blogfa.com/

به: http://madresetechnology.blogfa.com/

و نام وبلاگ از: مدرسه ی حرفه و فن

به: مدرسه ی فناوری

تغییر خواهد کرد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۲ ، ۰۵:۴۲
طاهره یگانه
در جهت شرقی ارتفاعات شاهو و در میان ده ره مه ران در 700 متری شمال روستای قوری قلعه و در 25 کیلومتری شهرستان پاوه و 97 کیلومتری شهر کرمانشاه غاری وجود دارد که گویا معمار جهان آن را متفاوت  و منحصر به فرد آفریده. درازای این غار 12 کیلومتر و ژرفای آن 3140 متر است و به عنوان یکی از هفت اثر طبیعی ملی ایران، به ثبت رسیده است. در سال 1355 یک گروه از غارشناسان انگلیسی و در سال 1356 گروه دیگری از غارنوردان فرانسوی بخشهایی از غار را بطول پانصد و پنجاه متر بررسی و اکتشاف کردند. در دهه 1360 نیز گروهی از غارنوردان کرمانشاهی بخشهای جدیدی از غار را تا عمق بیش از سه کیلومتر اکتشاف و شناسایی کردند.
ژرفای حوضچه های این غار به 14 متر می رسد هم چنین دمای درون غار 7 تا 11 درجه است و در همگی فصل های سال ثابت است. این اثر طبیعی دارای تالارهای زیبا در 1400 متری و 500 متری به نام های تالار مریم، تالار کوهان شتر، تالار مسیر برزخ، تالار بلور و تالار عروس می باشد.


















۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۲ ، ۰۷:۵۸
طاهره یگانه

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۲ ، ۰۹:۰۳
طاهره یگانه