مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است


برای دانلود آموزش این نرم افزار روی عکس کلیک کنید



نرم افزار SPSS یک نرم افزار بسیار قدرتمند در زمینه  آمار می باشد. شما به راحتی می توانید انواع آمار توصیفی و استنباطی را به وسیله این نرم افزار به انجام برسانید. این نرم افزار برای افرادی که در حال انجام پایان نامه کارشناسی ارشد هستند علی الخصوص در رشته ههای علوم انسانی بسیار مفید و حتی ضروری است.

قابلیت‌های نرم افزار SPSS  به ‌شرح زیر است:

  • تهیه خلاصه‌های آماری مانند گراف‌ها، جداول‌، آماره‌ها و ...
  • انواع توابع ریاضی مانند قدر مطلق، تابع علامت، لگاریتم، توابع مثلثاتی و ...
  • تهیه انواع جداول سفارشی مانند جداول فراوانی، فراوانی تجمعی، درصد فراوانی و ...
  • انواع توزیع‌های آماری شامل توزیع‌های گسسته و پیوسته
  • تهیه انواع طرح‌های آماری
  • انجام آنالیز واریانس یکطرفه، دوطرفه، چندطرفه و آنالیز کوواریانس
  • تکنیک‌های تجزیه و تحلیل سری‌های زمانی
  • ایجاد داده‌های تصادفی و پیوسته
  • محاسبه انواع آماره‌های توصیفی
  • انواع آزمون‌های مرتبط با مقایسه میانگین بین دو یا چند جامعه مستقل و وابسته
  • قابلیت مبادله اطلاعات با نرم‌افزارهای دیگر
  • برازش انواع مختلف رگرسیون

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۴۲
طاهره یگانه
کتاب جدید کار و فناوری  برای تدریس در سال آینده آماده شده است. این کتاب شامل واحدهای مختلفی است که عمده آنها بر آی سی تی تاکید دارند. اصولا اکثر معلمان با تغییر مخالفتی ندارند و شاید استقبال بسیار گسترده ای هم از تغییر در سطح کشور شود اما مسئله مهم اینست که تغییر چگونه باشد. کتاب کار و فناوری ممکن است برای شهرها و مدارسی که مجهز به کلاس آی تی شده اند و معلمان آنجا نیز دوره های لازم را دیده اند و کامل مسلط بر فناوری های جدید شده اند بسیار مفید و حتی ضروری باشد اما در مدارسی که یک سیستم قدیمی آن هم برای کارهای دفتری وجود دارد چگونه می توان انتظار بازده خوب و حتی متوسط از این کتاب داشته باشیم. در روستاهای دورافتاده که دانش آموزان حتی سیستم رایانه  هم ندیده اند بهتر نیست ابتدا محتوایی برای آشنایی این عزیزان با فناوری و رایانه وجود داشته باشد و حتی در مورد مزایا و فایده های آن آموزش ببینند، بعد سراغ آموزش عملی این مباحث برویم؟ مطمئن هستم که هیچ معلمی از اینکه وظیفه خودش را به درستی و اصولی انجام ندهد خوشحال نخواهد شد. اولین پیش نیاز تدریس کتاب جدید امکانات است که شامل حداقل یک کلاس آی تی و متصل به اینترنت در تمام مدارس راهنمایی کشور می باشد و آمادگی دبیران که لازم است قبل از شروع به کار کاملا در رابطه با موضوعات کتاب توجیه شوند و پیش نیاز بعدی آمادگی نسبی دانش آموزان است آیا در کلاس ششم ابتدایی دانش آموزان پایه و مقدمات کار را می آموزند؟ در بعضی مناطق نیازهای دیگری احساس می شود که با زندگی ارتباط مستقیم دارد بهتر است در این مناطق نیز یک نیاز سنجی به عمل آید و محتوایی متناسب با این نیازها گردآوری شود. به امید موفقیت برای همه ی دانش آموزان و معلمان عزیز

۱۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۴۱
طاهره یگانه
نگهداری سنتی مواد غذایی:

عشایر برای نگهداری غذا وسایلی مانند فریزرهای خانگی در اختیار ندارند آنها برای نگهداری مواد از وسایل بسیار ابتدایی استفاده می کنند مثلا برای نگهداری گوشت، میوه ها، روغن،کره و...سنگ های بزرگی روی همدیگر قرار می دهند. سعی بر این است که بین سنگ ها فضای خالی وجود داشته باشد که باعث عبور هوا بین آنها شود. روی این سنگ ها مشک آب و مواد غذایی قرار می دهند برای خنک تر کردن محیط علاوه بر آب درون مشک روی مواد مقدار دیگری نیز آب می پاشند.











برای تهیه دوغ ماست را درون مشکی که به یک سه پایه وصل است ریخته و شب که هوا سردتر است بیرون چادر قرار می دهند تا ماست داخل مشک خنک شود و کره آن جدا گردد





چادری که مواد غذایی در آن نگهداری می شود با حصیر پوشیده شده است



و تهیه نان به شیوه قدیمی روی سینی های بسیار بزرگی صورت می گیرد





با تشکر ویژه از خانواده ی آقای اسدی و دانش آموز گلم نیلوفر اسدی به خاطر راهنمایی ها و عکس های جالبش

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۳:۳۱
طاهره یگانه

سراب صحنه یکی از زیباترین تفریحگاه های شهر کرمانشاه است روز چهارشنبه دانش آموزان به اتفاق معلمان به این محل فوق العاده برای گردش و تفریح رفتند و در آنجا با استفاده از کمترین امکانات هر گروه باغ کوچکی با روش آبیاری مشخصی ساختند.











و عکس های طبیعت بسیار زیبا






۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۸:۴۸
طاهره یگانه

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۲:۴۹
طاهره یگانه

دام برای تولید زیاد ، به مجموعه ای از مواد غذایی نیاز دارد که البته همه آنها ، بطور کامل در هیچ علوفه ای یافت نمی شود .بنابراین ، باید خوراک فشرده شده جدیدی را که اصطلاحاً کنسانتره نامیده می شود تولید کرد تا حداقل نیاز و احتیاجات نگهداری و تولید را در دام تأمین نماید. چنانچه تعدادی از مواد ، با ترکیب و مقدار مشخصی ، پس از آسیاب و فرآوری با هم مخلوط شوند ، به آن «کنسانتره» می گویند. کنسانتره یا (غذای متراکم) قادر است همه عناصر و مواد مغذی بدن دام را به اندازه کافی (نه کمتر و نه بیشتر) تأمین کند.در گذشته ، خوراک اصلی دام ها علوفه بوده که البته میزان تولیدات دام ها هم پایین بوده است. اما امروزه با فعالیت های اصلاح نژادی صورت گرفته روی دام ها (تلقیح مصنوعی) که حتی در روستاهای کشور ما نیز این اتفاق خوشایند صورت گرفته است  ، از لحاظ ژنتیکی دامها ظرفیت تولید بالایی پیدا کرده اند و در نتیجه نیاز غذایی آنها برای تولید زیاد ، افزایش یافته است.

کنسانتره خوراکی متراکم و سرشار از انرژی، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها و ... است.

مواد اولیه ای که با استفاده از آنها کنسانتره تهیه می شود ، دارای کیفیت مرغوبی هستند ، مثل: جو ، ذرت، سبوس گندم، کنجاله سویا، کنجاله تخم پنبه، کنجاله آفتابگردان، تفاله چغندر قند، ملاس، مکمل کلسیم و فسفر، نمک، اوره، میکس (مکمل های ویتامینی) و ...

در مقایسه با علوفه خشبی، کنسانتره از قابلیت هضم زیادی برخوردار است .

ادامه را بخوانید

منبع: سامانه آموزشی و ترویجی

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۷:۲۷
طاهره یگانه


انسان بدون غذا و آب چند روز زنده می ماند اما بدون هوا چند دقیقه چرا؟

دستگاه تنفس انسان شامل شش ها، مجاری هوا و قفسه سینه است که شش ها را در خود جای داده است.
پرده دو جداره جنب شش ها را به دیواره قفسه سینه مربوط می کند. قفسه سینه به وسیله پرده دیافراگم از حفره شکم جدا شده است. دیافراگم با حرکت خود به پایین و بالا، حجم قفسه سینه را افزایش و کاهش می دهد و در تنفس آرام و طبیعی مهمترین نقش را در حرکات شش ها دارد. در تنفس شدید، انقباض عضلات شکم نیروهای قبلی را تقویت می کند. ماده ای به نام سورفاکتانت از برخی سلولهای دیواره کیسه های هوایی ترشح می شود و سطح این کیسه ها را می پوشاند و کشش سطحی مایع پوشاننده آنها را کاهش می دهد و بازشدن طبیعی آنها را تسهیل می کند. هر یک از ما در هر دم و بازدم مقداری هوا را جابجا می کنیم که هوای جاری گفته می شود. یک سوم هوای جاری در مجار تنفسی می ماند و به آن هوای مرده می گویند. پس از هردم معمولی می توان با یک دم عمیق هوای بیشتری را به درون شش ها فرستاد این حجم هوا را هوای ذخیره دمی یا هوای مکمل می گویند. همچنین هوایی را که پس از هر بازدم معمولی و با یک بازدم عمیق می توان از شش ها خارج کرد، هوای ذخیره بازدمی می گویند. به مجموع هوایی که هر فرد پس از یک دم عمیق، طی یک بازدم عمیق بیرون می دهد؛ ظرفیت حیاتی می گویند. پس از حداکثر بازدم هنوز مقداری هوا درون شش ها می ماند که به آن هوای باقی مانده می گویند. 

انیمیشین تنفس را از اینجا ببینید

                                 

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۰۶
طاهره یگانه
قلمه هایی که هنوز ریشه نزده اند را باید مدتی درون آب یا محلول غذایی نگه داشت

قلمه های ساقه یا برگ مانند سانسوریا و گل مرداب درعکس های زیر که دارای ریشه هستند را درون گلدان می کاریم






برای کاشت ابتدا سنگریزه در کف گلدان سپس مخلوط خاک باغچه و کود را درون گلدان می ریزیم







گلدان ها را با توجه به شرایط مورد نیاز برای رشد در جای مناسبی نگهداری می کنیم



۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۷:۱۵
طاهره یگانه