مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

ساخت دستگاه برش حرارتی را به صورت مرحله به مرحله از لینک زیر دریافت کنید

دریافت
حجم: 2.59 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۷ ، ۰۹:۴۱
طاهره یگانه

ولکرو، چسبک یا بست قلاب دار (انگلیسی:Velcro) نام تجاری نوعی از بست دارای حلقه و قلاب است که در سال ۱۹۴۸ میلادی توسط مهندس برق سوئیسی George de Mestral اختراع شده و در سال ۱۹۵۵ توسط وی به ثبت رسیده‌است.

کلمه Velcro از مجموع دو کلمه فرانسوی Velours بمعنی مخمل و Crochet بمعنی قلاب گرفته شده‌است. بست ولکرو از دوقسمت تشکیل شده که معمولاً به صورت دو نوار یا دو مربع در دو طرف جسمی که لازم است بهم وصل گردد قرار داده می‌شود. تکه اول از قلاب‌های بسیار کوچک و تکه دوم از حلقه‌های ریز تشکیل شده‌است. وقتی بهم فشرده شوند قلاب‌ها در حلقه‌ها فرورفته و بست محکم می‌گردد.

نمونه‌های اولیه از پارچه کتانی ساخته شده بودکه بعلت مقاومت کم آنها، با الیاف نایلون و پلی استر جایگزین گردید. این بست در البسه و وسائل زندگی جایگزین دکمه، زیپ، بندکفش و کیف شده‌است. حق ثبت مخترع در سال ۱۹۷۸ پایان یافته ولی ولکرو به عنوان یک علامت جهانی در بسیاری از کشورها و زبان‌های مختلف کاربرد دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۷ ، ۰۹:۱۱
طاهره یگانه

یکی از پروژه های پیشنهادی پودمان فلز غش گیر کتاب است که می توان این وسیله را با ورق های فلزی ضخیم ساخته می شود در اینکار برش کاری و خم کاری روی ورق فلزی انجام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۷ ، ۱۱:۵۴
طاهره یگانه