مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۱ ثبت شده است

کانال های افکت در قسمت بالای score قرار گرفته اند. این کانال ها در سمت چپ دارای آیکون های خاصی هستند که به ترتیب از بالا به پایین عبارتند از :

کانال Tempo: برای تنظیم سرعت نمایش بر حسب فریم بر ثانیه به کار می رود.


کانال Palette: برای تعیین رنگ های قابل دسترسی برای یک نمایش به کار می رود.

کانال انتقال Transition: برای ایجاد حالت انتقال از یک فریم به فریم دیگر به کار می رود

کانال های صدا 1،2: برای قرار دادن اصوات و جلوه های صوتی به کار می رود

کانال رفتار Behavior: برای قرار دادن Scriptها به کار می رود. به این اسکریپت ها اسکریپت های فریمی گفته می شود. 

کانال فریمی یا نوار زمانی کانالی است که بخش افکت را از بخش پایین Scoreمجزا می کند و دارای شماره فریم است. هر فریم یک مرحله از نمایش است. شماره گذاری از سمت چپ به راست صورت گرفته است.


۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۱ ، ۰۵:۲۰
طاهره یگانه

در هر نمایشی یک cast member می تواند در نقطه و زمان مشخصی در نمایش نشان داده شود. این عمل به عهده score است. از این قسمت برای مرتب کردن عناصر و زمان ورود و خروج و هما هنگ کردن اعمال آنها استفاده می شود. score دارای یک سری ردیف های افقی است که با شماره مشخص می شوند . این ردیف ها کانال نامیده می شوند.

score از دو بخش تشکیل شده است که این دو بخش توسط یک نوار خاکستری از یکدیگر جدا شده اند. به این نوار خاکستری کانال زمانی یا کانال فریمی گفته می شود. در زیر کانال فریمی کانال های شماره گذاری شده ای وجود دارد که به کانال های اسپرایت موسومند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۱ ، ۱۴:۳۱
طاهره یگانه

cast ها در برنامه دایرکتور به دو دسته تقسیم می شوند:

1. castهای داخلی 2. castهای خارجی

castهای داخلی درون فایل اصلی پروژه قرار دارند و فقط توسط این نمایش قابل استفاده هستند اما می توان از اعضای آن یک کپی تهیه نمود و به سایر نمایش ها انتقال داد. ایراد این گونه castها در این است که اگر از اجزاء زیادی در یک نمایش استفاده کرده باشیم سبب ازدیاد حجم پروژه نهایی می شوند.

castهای خارجی خارج از فایل اصلی پروژه قرار دارند و به پروژه اصلی لینک شده اند برای ایجاد یک castخارجی باید گزینه External را در پنجره new cast فعال نمود. اجزا این نوع از castها قابل استفاده توسط سایر نمایش ها هستند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۱ ، ۱۳:۵۸
طاهره یگانه
دایرکتور قادر است یک سری از عناصر را که درون نمایش ایجاد می شوند تولید کند این عناصر می توانند تصاویر گرافیکی، تصاویر برداری، متن و غیره باشد. عکسهای زیر طریقه باز کردن ابزار متن، نقاشی و vector را نشان می دهد.










۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۱ ، ۱۳:۲۹
طاهره یگانه

برای ایجاد نمایش در دایرکتور احتیاج به عناصر رسانه ای داریم. این عناصر در قسمتی به نام cast نگهداری می شوند تا در صورت لزوم در نمایش شرکت کنند. در واقع دایرکتور می تواند مجموعه ای از castها را دارا باشد که هر کدام از آنها مجموعه ای منحصر به فرد از cast memberها را نگهداری می کنند. در برنامه دایرکتور cast memberها می توانند در cast نگهداری شوند تا وقتی که به صحنه یا stageفراخوانی شوند. هر cast member میتواند به طور همزمان در چند نقطه stage ظاهر شود.

برای باز کردن پنجره cast از طریق منوی window- castرا انتخاب کنید. هر عنصر یا cast member توسط یک شماره و یا یک نام اختیاری شناسایی می شود. هر cast member در پنجره cast دارای یک آیکون کوچک است که نوع آن را نشان می دهد . برای وارد کردن یک عنصر به برنامه در یکی از پنجره های cast کلیک راست کرده گزینه import را انتخاب می کنیم و عنصر مورد نظر را انتخاب می کنیم.


۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۱ ، ۱۴:۴۱
طاهره یگانه
برنامه دایرکتور شامل سه قسمت اصلی است. stage صحنه‌ای است که تمام اتفاقات موجود در نمایش در آنجا رخ می‌دهد. score زمان ظاهر شدن و اجرای عناصر به کار رفته در نمایش را مشخص می کند.cast برای ایجاد نمایش در برنامه این امکان را به وجود می‌آورد که ما عناصر رسانه‌ای مانند فیلم و صدا و انیمیشن را از برنامه های دیگر وارد نرم افزار کرده و در ان ذخیره کنیم و در صورت نیاز در هر قسمت از نمایش وارد stage کنیم. تصویر زیر محیط نرم افزار را نشان می‌دهد.


 
در پست بعدی اطلاعاتی در مورد stage -cast -scoreداده می شود

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۱ ، ۱۱:۰۷
طاهره یگانه

Captivate

این نرم افزار دارای امکانات زیادی برای ساخت چند رسانه ای ها می باشد. یکی از قابلیت های ویژه این نرم افزار که آن را از سایر نرم افزارها متمایز می کند امکان فیلمبرداری از محیط نرم افزارهای دیگر و آموزش انها می باشد. امکان قوی دیگری که در این نرم افزار وجود دارد امکان ساخت آزمون و ارزشیابی می باشد.

Director

برنامه دایرکتور یکی از قوی ترین نرم افزارهای ساخت برنامه های برنامه های چند رسانه ای است. این برنامه قادر است که فایل های مختلفی را در یک مجموعه گردآوری کرده و با کاربر در رابطه با چگونگی نمایش آنها ارتباط برقرار کند. در واقع این برنامه دستوراتی را کابر دریافت و با توجه به برنامه نوشته شده برای آن دستور پاسخ مناسبی را به کاربر ارائه می دهد. فایل هایی که در برنامه دایرکتور استفاده می شوند می توانند در برنامه های مختلف تولید گشته سپس به برنامه دایرکتور وارد شوند.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۱ ، ۰۵:۱۸
طاهره یگانه

دل شود امشب شکوفا در زمین
می زند لبخند شادی بر زمین
آسمان ِ دل تبسم می کند
روی ماهت را تجسم می کند . . .
۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۱ ، ۱۷:۳۷
طاهره یگانه

دنیای امروز دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات است. بی شک کودکان ما مثل ما فکر نمی کنند و مانند ما عمل نمی کنند. نیازهای آنها فراتر از نیازهای دیروز است. و باید روش برطرف کردن نیازهای آنها را یاد بگیریم. باید بتوان طوری آنها را تربیت کرد و پرورش داد که در آینده توانایی زندگی در دنیای دیجیتال را داشته باشند و در عین حال از فرهنگ و مهم تر از همه از انسانیت خود دور نشوند. نمایشگاه بازیهای رایانه ای فرصت خوبی برای آشنایی با انواع بازیها، شبیه سازی ها، نرم افزارهای ساخت بازی و ... می باشد.

دنیای دیروز

و...

۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۱ ، ۰۷:۲۳
طاهره یگانه