مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۰ ثبت شده است

استفاده از روشهای مناسب و مطلوب در ارائه درس نه تنها دانش آموزان را بر سر شوق و ذوق آورده و انگیزه یادگیری را در آنان تقویت میکند، بلکه معلم را در تبدیل محیط کلاس به جامعه ای کوچک و دلپذیر قادرتر میسازد. در نتیجه ایجاد و پیشرفت و توسعه چنین محیط هایی است که حس کنجکاوی دانش آموزان برانگیخته شده، ارتباط و همکاری دو جانبه معلم و دانش آموز افزایش یافته، به تفاوتهای فردی توجه خاصی معطوف گردیده و فعالیتهای دانش آموزان متنوعتر گشته و به امیال و استعدادهای آنان عنایت خاصی مبذول شده و دانش آموزان به تدریج به صورت افرادی متفکر، نقاد و تحلیل گر پرورش یافته و معلومات و مهارتهایی که کسب رابطه ای تنگاتنگ با زندگی واقعی در اجتماع پیدا میکنند.
در انتخاب روش تدریس اصولی وجود دارند که می توانند راهنمای معلمان باشند. در این جا پاره ای از آنها ذکر می شوند:
1. اصل رشد و هماهنگی: بدین معنی که در انتخاب روش بایستی سن، استعداد، توانایی و درک و فهم دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.
2. اصل رغبت: بدین مفهوم که انتخاب روش تدریس باید با توجه به علاقه و رغبت دانش آموزان انتخاب گردد.
3. اصل فعالیت: یعنی روش تدریس باید دانش آموزان را به تفکر، همکاری، کوشش و فعالیت ترغیب سازد.
4. اصل راهنمایی: بدین معنی که در جریان تدریس بایستی دانش آموزان را ار امور دانسته و ندانسته و ناآشنا هدایت کرد.
5. اصل موفقیت: بدین قرار که روش تدریس بایستی چنان انتخاب گردد که دانش آموزان احساس موفقیت کنند.
6. اصل استفاده از حواس مختلف: بدین معنی که از حواس دانش آموزان در جریان تدریس استفاده به عمل آید تا امر یادگیری بسیار موثرتر، مفیدتر و بادوامتر باشد.
7. اصل داشتن معلومات لازم و کافی: بدین معنی که معلم فاقد اطلاعات و بی بهره از هستی، به قول معروف قادر نخواهد بود که هستی آفرین باشد.
8. اصل تفاوتهای فردی: بدین مفهوم که تفاوتهای فردی دانش آموزان از لحاظ استعداد، فهم مطلب، سرعت یادگیری در تدوین هر مطلب یا موضوع توجه نمود.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۰ ، ۰۵:۲۱
طاهره یگانه
ما می توانیم از خرده صابوهای باقیمانده صابون جدیدی بسازیم . برای اینکار صابونها را درون ظرفی میریزیم ظرف را درون ظرف آبی که روی حرارت قرار دارد می گذاریم . بعد از اینکه صابونها به صورت مایع درآمدند به آنها اسانسهای خوشبو می زنیم و درون قالب می ریزیم (قالبهای خمیر بازی بچه ها برای اینکار مناسب است) و صبر می کنیم تا صابون خودش را بگیرد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۰ ، ۱۱:۰۸
طاهره یگانه

زمان تهیه: ۲۰ الی ۲۵ دقیقه

زمان طبخ: ۱۲ الی ۱۵ دقیقه

مواد لازم: ۳ عدد تخم مرغ که زرده و سفیده آنها جدا شده باشد۲ قاشق چایخوری آب۷۵ گرم پودرقند ۲ قاشق بزرگ عسل شفاف۱۰۰ گرم آرد سفید۷۵ گرم گردوی چرخ شدهمقداری پودر قند برای روی رولت۲۵ گرم گردوی خرد شده برای داخل رولت۲۰۰ میلی لیتر خامهیک قاشق بزرگ عسلتعدادی گردوی درسته برای تزئینسفیده تخم مرغ ها و آب را با همزن برقی می زنیم تا فرم گرفته و سفت شوند و اگر ظرف را برگردانیم از ظرف بیرون نریزد. به تدریج پودر قند را اضافه می کنیم. به این ترتیب که هربار یک قاشق از آن را اضافه کرده و با همزن برقی می زنیم تا مخلوط غلیظ و براق شود. زرده تخم مرغ ها و عسل را افزوده با همزن می زنیم سپس آرد و گردوی چرخ شده را اضافه می کنیم و با یک قاشق فلزی خوب مخلوط می کنیم. کف یک قالب رولت به ابعاد ۲۸*۲۴ سانتی متر را کمی چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم. کمی آرد روی کاغذ می پاشیم و مایه را در قالب ریخته با پشت قاشق سطح روی آن را صاف می کنیم.رولت را به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه در فر که از قبل گرم کرده ایم می پزیم، یک قطعه کاغذ روغنی به ابعاد ۳۰*۲۵ سانتی متر بریده آماده می کنیم. مقداری پودر قند روی سطح کاغذ می پاشیم. بلافاصله پس از بیرون آوردن رولت از فر آن را بر روی کاغذ روغنی برمی گردانیم. لایه کاغذ روغنی که قبل از طبخ در قالب انداخته بودیم را از رولت جدا می کنیم. با یک کارد تیز لبه های خشک شده رولت را بریده و صاف می کنیم سپس با کاغذ آن را لوله کرده می گذاریم سرد شود.برای داخل رولت خامه را با همزن برقی می زنیم تا فرم بگیرد مقداری از آن را برای تزئین روی رولت برمی داریم و باقیمانده را با گردوی خرد شده و عسل مخلوط می کنیم. این مخلوط را بر روی رولت که باز کرده ایم می ریزیم تا سطح روی آن را بپوشاند. سپس رولت را لوله می کنیم. خامه زده شده را که برای تزئین نگاه داشته بودیم در یک قیف خامه می ریزیم و با آن یک ردیف گل خامه بر روی رولت درست می کنیم. گل خامه ها را با نیمه های گردو تزئین می کنیم.

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۰ ، ۰۵:۱۲
طاهره یگانه
برای ساختن این جعبه فقط کاغذ رنگی مربع شکل نیاز دارید:

این کاغذ را از وسط تا بزنید

باز هم اینکا را تکرار کنید

و یکبار دیگر

حالا قسمتهای تا شده را باز کنید به جز تای آخر از قسمت نقطه چین به طرف داخل تا بزنید

مطابق شکل باز هم از قسمت نقطه چین تا بزنید اینکار را از دو طرف انجام دهید

سپس قسمت تا شده را پهن نمایید

از دو طرف  گوشه های پهن شده را روبه داخل بخوابانید

باز هم از محل نقطه چین به سمت داخل از دو طرف (پشت و رو ) تا بزنید

اکنون لبه های جعبه را به طرف پایین تا کنید

جعبه شما آماده است

پ.ن: آرامش آنست که بدانی در هر گام دست تو در دست خداست...

 

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۰ ، ۱۶:۳۰
طاهره یگانه