مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

طرز تهیه رولت گردویی

سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۰، ۰۵:۱۲ ق.ظ

زمان تهیه: ۲۰ الی ۲۵ دقیقه

زمان طبخ: ۱۲ الی ۱۵ دقیقه

مواد لازم: ۳ عدد تخم مرغ که زرده و سفیده آنها جدا شده باشد۲ قاشق چایخوری آب۷۵ گرم پودرقند ۲ قاشق بزرگ عسل شفاف۱۰۰ گرم آرد سفید۷۵ گرم گردوی چرخ شدهمقداری پودر قند برای روی رولت۲۵ گرم گردوی خرد شده برای داخل رولت۲۰۰ میلی لیتر خامهیک قاشق بزرگ عسلتعدادی گردوی درسته برای تزئینسفیده تخم مرغ ها و آب را با همزن برقی می زنیم تا فرم گرفته و سفت شوند و اگر ظرف را برگردانیم از ظرف بیرون نریزد. به تدریج پودر قند را اضافه می کنیم. به این ترتیب که هربار یک قاشق از آن را اضافه کرده و با همزن برقی می زنیم تا مخلوط غلیظ و براق شود. زرده تخم مرغ ها و عسل را افزوده با همزن می زنیم سپس آرد و گردوی چرخ شده را اضافه می کنیم و با یک قاشق فلزی خوب مخلوط می کنیم. کف یک قالب رولت به ابعاد ۲۸*۲۴ سانتی متر را کمی چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم. کمی آرد روی کاغذ می پاشیم و مایه را در قالب ریخته با پشت قاشق سطح روی آن را صاف می کنیم.رولت را به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه در فر که از قبل گرم کرده ایم می پزیم، یک قطعه کاغذ روغنی به ابعاد ۳۰*۲۵ سانتی متر بریده آماده می کنیم. مقداری پودر قند روی سطح کاغذ می پاشیم. بلافاصله پس از بیرون آوردن رولت از فر آن را بر روی کاغذ روغنی برمی گردانیم. لایه کاغذ روغنی که قبل از طبخ در قالب انداخته بودیم را از رولت جدا می کنیم. با یک کارد تیز لبه های خشک شده رولت را بریده و صاف می کنیم سپس با کاغذ آن را لوله کرده می گذاریم سرد شود.برای داخل رولت خامه را با همزن برقی می زنیم تا فرم بگیرد مقداری از آن را برای تزئین روی رولت برمی داریم و باقیمانده را با گردوی خرد شده و عسل مخلوط می کنیم. این مخلوط را بر روی رولت که باز کرده ایم می ریزیم تا سطح روی آن را بپوشاند. سپس رولت را لوله می کنیم. خامه زده شده را که برای تزئین نگاه داشته بودیم در یک قیف خامه می ریزیم و با آن یک ردیف گل خامه بر روی رولت درست می کنیم. گل خامه ها را با نیمه های گردو تزئین می کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۴/۲۱
طاهره یگانه

نظرات  (۸)

۲۱ تیر ۹۰ ، ۰۷:۲۶ اقا اجازه
کوچکترین........
۲۱ تیر ۹۰ ، ۱۱:۳۳ میناب تکنیک
سلام

جناب داماد با این شتر می ره خونه عروس خانم. عروس خانم بعد از بازگشت از آرایشگاه (به همراه داماد) اونجا منتظر تشریف فرمایی آقا داماد هستند. یک هفته ای مهمان خانواده عروس می شن و بعدش می رن سر خونه و زندگی خودشون.
سلام
دستت درد نکنه.
۲۵ تیر ۹۰ ، ۱۳:۵۱ حسن میرزایی
سلام خسته نباشید لینک دادم موفق باشید
۲۵ تیر ۹۰ ، ۱۹:۲۰ عشق معلمی
شاخِ مِه دِه زورِه شقی اشکسه هَلگ زَمه وا نفسه بُرِسَه
شاخ و برگ من از دست زور افراد شقی شکسته و با نفس بریده ام خیلی تلاش کرده ام
سلام دوست عزیز
شما را به دیار شقایق و لاله های واژگون در بلندای زاگرس همراه با موسیقی اصیل دعوت می کنم.
۲۶ تیر ۹۰ ، ۰۷:۲۸ سعید باوفا
به نام خالق یاس و نرگس
اللهم عجل لولیک الفرج ...
سلام دوست عزیز
میلاد حضرت ولی الله الاعظم امام المهدی (عج) بر شما مبارک ...
۲۷ تیر ۹۰ ، ۰۴:۵۷ زهرا ناصری خواه
سلام خواهر و دوست عزیز
شکل این رولت خیلی قشنگه فکر کنم مزه خوبی هم داشته باشه.سعی میکنم درستش کنم.با تشکر از شما و ارزوی موفقیت روز افزون
سلام عزیزم
این گلها تقدیم به دوست خوبم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی