مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۰ ثبت شده است


برای اتصال دو یا چند قطعه به یگدیگر می توان از میخ پرچ استفاده کرد . برای این کار ابتدا سوراخی در قطعات ایجاد کرده میخ پرچ را در آن قرار داده و سپس با استفاده از پرچ کن عمل پرچ کاری انجام می شود دستگاه های پرچ مانند خیلی از ابزار دیگر معمولاً کاربرد صنعتی دارند . این دستگاه نیاز به میخ های مخصوصی دارد که به آن اصطلاحاً میخ پرچ میگویند . میخ پرچ ها در سایزهای مختلف در بازار موجودند و به راحتی قابل تهیه هستند . به طور کل جهت اتصال دو ورق آهن به یکدیگر میتوان از پرچ کمک گرفت .
دستگاههای پرچ معمولاً 3 یا 4 سایز میخ را میتوانند پرچ کنند که عموماً این سایز ها 3 و 5 و 7 میباشند.
برای انجام کار با این دستگاه ابتدا میخ مخصوص پرچ را با توجه به اندازه سوراخ ایجاد شده توسط دریل انتخاب می کنیم پرچکن را عمود بر کار قرار داده و پستانک سر پرچ را کاملا عمود بر کار قرار می دهیم و ان را با فشار به قطعه می چسبانیم باید دو قطعه کار را محکم روی هم نگه داریم


با تشکر از دانش آموز گلم مهسا رحیمی

۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۰ ، ۱۵:۴۸
طاهره یگانه
مطلب زیر از همکار ارجمند آقای مظفری دبیر هنر ناحیه 2 می باشد با تشکر از ایشان:
ابتدا ساقه های گندم را از مزارع یا دامن طبیعت تهیه کرده و از بند (گره) جدا نموده و مدت 24ساعت در آب می خوابانیم
سپس با تیغ(کاتر) یک برش در طول آن ایجاد نموده و انرا صاف کرده و سپس آنها را روی روزنامه چسپانده و سطحی یکنواخت ایجاد می شود





به دو صورت می توان از طرح به دست آمده استفاده کرد:
1. طرح مورد نظر را روی سطح ساقه گندم کپی کرده(طرح می تواند نوشته یا تصویر باشد) پس از کپی طرح را برش داده و بصورت قطعات پازل درآورده و سپس پازل ها را با فاصله روی پارچه جیر(مخمل) یا مقوای مشکی یا فوم پلاستیک مشکی جسبانده و سپس کار را قاب بگیریم.
2. طرح مورد نظر را روی ساقه گندم کپی کرده و سپس بوسیله هویه ای که نوک آنرا تیز کرده باشیم خطوط طرح را سوزانده و در پایان اطراف کار را برش داده و روی مقوا چسبانده و آنرا قاب می گیریم.





۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۰ ، ۱۴:۴۶
طاهره یگانه

بن ابویه می گوید:

"کسی که به روی درس های زندگی آغوش گشاید و خود را با پیش داوری تغذیه نکند، همچون برگ سفید است که خداوند کلمات خود را بر آن می نگارد.

" آن که همواره با بدبینی و پیش داوری به جهان می نگرد، همچون برگی نوشته شده است که کلامی جدید بر آن نوشته نخواهد شد.

" خود را نگران آن چه می دانی یا نمی دانی نکن. نه به گذشته بیندیش و نه به آینده، فقط بگذار دستان خدا هر روز، شگفتی های اکنون را برای تو بیاورند."

۱۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۰ ، ۰۹:۲۴
طاهره یگانه