مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

موم- ژله رویال

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۸۸، ۱۲:۰۶ ب.ظ

موم گیاهی که در اندام های مختلف گیاهی(ساقه و برگ و میوه) به وجود می آید، مانند موم موجود در سطح برگ کلم و کاکتوس و برگ نیشکر و غیره. در درخت نخل موم یا سرو کسیلن مقدار موم به حدی زیاد است که آن را استخراج می کنند و به آن موم خرما نیز می گویند. موم معدنی که از گیاهان فسیل شده خصوصا تورب ها به دست می آید.

توضیح اینکه در اطراف تشکیلات نفتی قسمتی موم معدنی زرد رنگ یا قهوه ای به دست می آید که به او زوکریت موسوم است وجز مومیایی است. موم حیوانی ماده ای است که از چهار جفت غده مترشحه موم که در داخل شکم زنبور عسل کارگر است به دست می آید. زنبورهای عسل این موم را جهت ساختن حجرات لانه های خود به کار می برند. معمولا این موم برای استخراج عسل است و خوردنی نیست. خواص شیمیایی این موم نیز مشابه با موم گیاهی است.

ژله رویال:

یک ماده ی غلیظ لیمویی رنگ می باشد که از غدد hydopharyngeal  زنبورهای کارگر ترشح می شود و تنها غذای ملکه زنبور عسل می باشد ژله رویال دارای خاصیت اسیدی بوده و دارای طعم ترش و گس می باشد و هنگامی که با عسل مخلوط می شودپس از ساعتی عسل را بسیار رقیق می نماید. برای به وجود آوردن ملکه فرآیندی خاص صورت می گیرد. بدین صورت که یک تخم زنبور عسل اگر به مدت سه روز با ژله رویال تغذیه شود تبدیل به زنبور کارگر می شود. اگر همان تخم به مدت 7 روز با ژله رویال تغذیه گردد آن تخم به ملکه تبدیل می شود بنابراین چند روز تغذیه بیشتر با ژله ی رویال باعث می گردد موجودی به وجود بیاید که از نظر اندازه 43 درصد بزرگتر و از نظر وزن 60 درصد سنگین تر از زنبور کارگر است.همچنین طول عمر زیاد آن قابل تامل است. یعنی هفت هفته. ملکه همچنین دارای قدرت و توانایی بسیار بالایی می باشد. بدین صورت که می تواند روزانه2000تخم بگذارد یعنی دوبرابر و نیم وزن بدن خود؛ باید توجه داشت تمام این توانایی ها و خصوصیات فقط به خاطر مصرف روزانه ژله رویال می باشد.

ژله رویال یک منبع غذایی عالی:

بیوشیمیست ها بر این باورند که ژله رویال یک ترکیب بسیار کامل از مواد می باشد و همینطور یک منبع بسیار غنی و کامل از پروتئین و هشت نوع اسیدآمینه ضروری بدن و همچنین اسیدهای چرب مهم ، شکر، استرولها، ترکیبات فسفر بخصوص استیل کولین می باشد.

باید خاطر نشان کرد استیل کولین برای انتقال پیام در سلولهای عصبی مورد نیاز می باشد و کمبود این ترکیب در بدن امکان ابتلا به بیماری آلزایمر را فراهم می نماید. ژله رویال دارای گاماگلوبین می باشد که موجب تحریک سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونتها می گردد. ژله رویال شامل ویتامین های د، ث، ای، آ، Bcomplex  به خصوص B2,B1, B12,B6,بیوتین، اسید فولیک، اینوزتیول می باشدو همچنین دارای اسید پانتوتنیک می باشد که بسیار موثر در آرامش اعصاب است. ژله رویال دارای مواد معدنی شامل کلسیم، مس، آهن، فسفر، پتاسیم، سیلیکون و سولفور می باشد. از نظر اسید نوکلئیک(DNA,RNA) ژله رویال بسیار غنی می باشد.

خواص ژله رویال:

1-   بدن را تقویت می کند.

2-   افزایش وزن را تسهیل می کند.

3-   بی اشتهایی را دفع می کند.

4-   افسردگی و ضعف عصبی را برطرف می کند.

5-   از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

6-   ژله رویال در درمان عفونتهای ویروسی و سرطان موثر است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۴/۰۹
طاهره یگانه

نظرات  (۶)

سلام
متشکرم از حسن توجه همیشگی شما.
موفق و پیروز باشید.
۲۵ تیر ۸۸ ، ۰۷:۱۵ عبدالهی جوانرود
سلام خانم یگانه
وقت بخیر
پیشنهاد میدم که وقت خودتون را اصلا روی mmb صرف نکنین
نرم افزاری که من باهاش کار می کنم خیلی راحت و نیاز به آموزش چندانی ندارد (AutoPlay Media Studio 6.0 Trial)
من در خدمت تون هستم هم برای تحویل نرم افزار و هم اگر مشکلی داشتید در حد توانم راهنمایی نمایم.
لازم به ذکر است تمام کارهای که انجام شده توسط این نرم افزار انجام گرفته است.
در ضمن به اساتید خودم هم که معرفی نمودم کاملا تایید نمودند.
خود نرم افزار mmb رادارم و آموزش آن را اگر در اینترنت سرچ کنید هم به صورت کتاب و هم به صورت سی دی دارند.
موفق باشین.
سلام خانوم یگانه
ممنون به خاطر وبلاگ جالبتون
من هر از گاهی به وبلاگتون سری میزنم ومطالب و خاطراتتونو می خونم
۱۱ مرداد ۸۸ ، ۱۷:۱۲ حرفه و فن میناب
سلام

مطلب مفید و جالبی بود.

پاینده و سرافراز باشید.
سلام همکار محترم
خانم یگانه
وبلاگ جالب و جذابی داری
ممنون از مطالب متنوع
میخام لینکت کنم
یه سری به من بزن
باسلام خدمت شما همکار عزیز
وبلاگ جالب وجذابی دارید موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی