مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

درسی از پروانه

شنبه, ۲۶ دی ۱۳۸۸، ۱۲:۵۴ ب.ظ

یک روز سوراخ کوچکی در یک پیله ظاهر شد. شخصی نشست و چند ساعت به جدال پروانه برای خارج شدن از سوراخ کوچک ایجاد شده درپیله نگاه کرد.

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com

سپس فعالیت پروانه متوقف شد و به نظر رسید تمام تلاش خود را انجام داده و نمی تواند ادامه دهد.

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com

آن شخص تصمیم گرفت به پروانه کمک کند و با قیچی پیله را باز کرد.  پروانه به راحتی از پیله خارج شد اما بدنش ضعیف و بالهایش چروک بود.

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com

آن شخص باز هم به تماشای پروانه ادامه داد چون انتظار داشت که بالهای پروانه باز، گسترده و محکم شوند و از بدن پروانه محافظت کنند.

هیچ اتفاقی نیفتاد!

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com

در واقع پروانه بقیه عمرش به خزیدن مشغول بود و هرگز نتوانست پرواز کند.

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com

چیزی که آن شخص با همه مهربانیش نمیدانست این بود که محدودیت پیله و تلاش لازم برای خروج از سوراخ آن،  راهی بود که خدا برای ترشح مایعاتی از بدن پروانه به بالهایش قرار داده بود تا پروانه بعد از خروج از پیله بتواند پرواز کند.

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.comبهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar-20.com

گاهی اوقات تلاش تنها چیزیست که در زندگی نیاز داریم.

اگر خدا اجازه می داد که بدون هیچ مشکلی زندگی کنیم فلج میشدیم، به اندازه کافی قوی نبودیم و هرگز نمیتوانستیم پرواز کنیم.

من قدرت خواستم و خدا مشکلاتی در سر راهم قرار داد تا قوی شوم.

من دانایی خواستم و خدا به من مسایلی داد تا حل کنم.

من سعادت و ترقی خواستم و خدا به من قدرت تفکر و قوت  ماهیچه داد تا کار کنم.

من جرات خواستم و خدا موانعی سر راهم قرار داد تا بر آنها غلبه کنم.

من عشق خواستم و خدا افرادی به من نشان داد که نیازمند کمک بودند.

من محبت خواستم و خدا به من فرصتهایی برای محبت  داد.

« من به  هر چه که خواستم نرسیدم ...

اما به هر چه که نیاز داشتم دست یافتم»

بدون ترس زندگی کن، با همه مشکلات مبارزه کن و بدان که میتوانی  بر تمام آنها غلبه کنی.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۱۰/۲۶
طاهره یگانه

نظرات  (۸)

سلام خانم معلم کارتون عاللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللیه موفق باشید
۲۶ دی ۸۸ ، ۱۹:۵۷ حرفه وفن سارویه
سلام
زندگی سراسر درس از طبیعت است.
جالب انگیزناک بود.
سلام
این خطوط(تصاویر GIF) چه با حاله !با اجازه من دزدیم بذارم تو وبلاگم
۲۷ دی ۸۸ ، ۰۵:۳۳ حرفه و فن میناب (رمضانی)
سلام

تلاش یعنی بودن.

یعنی زندگی
۲۷ دی ۸۸ ، ۱۷:۰۴ حرفه و فن میناب (رمضانی)
ورودی شهر ماست.

درسته ما اینجا زمستان نداریم.

بهار و تابستان.

فقط بعضی از درختان خزان دارند، بیشتر شان همیشه سبزند.

الان هم درجه هوا بین 22 تا 15 درجه متغیر است.ولی امان از دست تابستان. اینجا الان بهترین نقطه کشور برای مسافرت است.

بفرمایید.
۲۷ دی ۸۸ ، ۱۷:۴۱ حرفه وفن 22 بهمن بوچیر
موفق باشید و شادکام
عالیه.مطلبت بسیارخوب بود.انسان خستگی ناپذیری هستی.بهت تبریک می گم.موفق باشی.
سلام من این داستانو سر کلاس خیلی وقت پیش برای بچه ها خوندم از آخر از بچه ها خواستم که روی داستان فکر کنن و بگن چه نتیجه ای از داستان گرفتند در میان پاسخها و نتیجه گیریهای درس و غلط اونا ،یکی از بچه ها بلن شد و گفت خانم نتیجه می گیریم که دیگه به هیچکس کمک نکنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی