مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

آلرژی

جمعه, ۲۰ فروردين ۱۳۸۹، ۰۴:۴۲ ق.ظ

با توجه به عوارض درازمدت داروها در درمان آلرژی، لذا رعایت رژیم غذایی خاص برای درمان این بیماری موثرتراست.
دکتر«مینا کریمی» متخصص تغذیه با بیان این مطلب ، گفت: گسترش بی رویه وسایل نقلیه و آلودگی هوا در ابتلا افراد به آلرژی موثر است. به همین دلیل توصیه می شود افرادی که سابقه آلرژی دارند کمتر از منزل خارج شوند.
وی با بیان اینکه استفاده از داروهای متنوع نیز باعث ابتلا به آلرژی می شود، اظهار داشت: بهترین راه تشخیص آلرژی تجربه فردی است. تحقیقات 20 ساله محققان روی بیماران آلرژیک نشان داده شیوع این بیماری رو به افزایش است.
دکتر کریمی رژیم غذایی صحیح و طبق دستور پزشک متخصص را اصلی ترین و بهترین راه درمان آلرژی به مواد غذایی دانست و تصریح کرد: اگر چه داروهای مختلفی برای درمان آلرژی غذایی وجود دارد ولی از آنجا که استفاده درازمدت این داروها عوارضی را به دنبال دارد، لذا رعایت رژیم غذایی خاص برای درمان آلرژی موثرتر است.
این متخصص تغذیه در خصوص آلرژی به موادغذایی توضیح داد و گفت: بر اثر آلرژی به مواد غذایی، بدن در مقابل ترکیبات موجود در یک ماده غذایی تحریک شده و پادتن هایی می سازد که این خود عامل محرکی جهت ایجاد تغییرات در سیستم گوارشی، تنفسی و بروز برخی حساسیت‌هاست.
گفتنی است، مصرف آجیل، ماهی، شیر و تخم مرغ عمده ترین مواد غذایی هستند که باعث بروز مشکلات آلرژیک در افراد می شوند.

مصرف پیاز و سیر در پیشگیری از بروز حساسیت موثر است

مصرف زنجبیل، پیاز، سیر، فلفل سیاه و قرمز در پیشگیری از بروز حساسیت موثر است. رضا آمری نیا، مشاور تغذیه و رژیم درمانی افزود: این موادغذایی سبب ترشح آنتی‌بادی "ایمونوگلوبولین ? "A?در دستگاه گوارش شده و این آنتی‌بادی با احاطه مواد غذایی حساسیت زا سبب جلوگیری از بروز واکنش‌های حساسیت در فرد می‌شود. وی اظهار داشت: میوه‌های تازه، مرکبات، سبزیجات تازه، آجیل خام، گوشت کم چرب، ماست کم چرب، حبوبات، برنج سبوس دار، ذرت، گندم، آب هویج، چغندر، کروس و خیار نیز، در پیشگیری از بروز حساسیت موثر است. وی افزود: آنتی‌بادی‌هایی به نام " ایمونوگلوبولین ? " E?برای مقابله با عوامل خارجی که سیستم ایمنی به اشتباه آن را مضر تشخیص داده، ماده‌ای به نام "هیستامین" را در اطراف سلول‌های بدن آزاد می‌کند، به این حالت حساسیت گفته می‌شود. آمری نیا، بااشاره به واکنش‌های حساسیتی گفت: خارش بینی، گلو، التهابات پوستی، تهوع، استفراغ، اسهال، تب بالا، کهیر، تنگی نفس، فشار خون، ضعف غیر طبیعی، بیش فعالی و یبوست از مهم‌ترین واکنش‌های حساسیتی یا آلرژیک می‌باشد. این مشاور تغذیه افزود: اگر واکنش حساسیتی به شکل شدید بروز کند به آن شوک " آنافیلاکتیک " می‌گویند که این حالت ممکن است سبب التهاب بافت اطراف حنجره و انسداد راه تنفس در فرد شود، البته در صورت عدم درمان به موقع امکان مرگ نیز وجود دارد. وی اظهار داشت: مواد ایجادکننده حساسیت یا آلرژن به‌اشکال مختلف و از راه‌های متفاوت همچون گرد و خاک از راه دستگاه تنفس، غذاها از راه دستگاه گوارش، داروهای مختلف از راه تزریق و مواد آرایشی از راه پوست می‌تواند وارد بدن شود. آمری‌نیا، به عوامل موثر در بروز حساسیت اشاره کرد و افزود: ژنتیک، استرس‌های شدید و ناگهانی و یکسری مواد غذایی حساسیت‌زا همچون شیر گاو، تخم مرغ، گندم و صدف‌های خوراکی در بروز حساسیت در فرد موثر است. وی خاطر نشان کرد: همچنین، مبتلایان به حساسیت باید از مصرف بیش از حد پروتیئن در رژیم غذایی خود پرهیز کنند چرا که با تحریک بیشتر سیستم ایمنی علائم حساسیت را افزایش می‌دهد. وی، با اشاره به راه‌های درمان و پیشگیری از بروز حساسیت در فرد، گفت: تغییر مواد غذایی در عادات غذایی به صورت دوره‌ای، استفاده از داروهای "آنتی‌هیستامین" و مصرف ویتامین Cبه دلیل جلوگیری از ترشح هیستامین توسط گلبول‌های سفید،در درمان و پیشگیری از بروز حساسیت در فرد نقش موثری دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۱/۲۰
طاهره یگانه

نظرات  (۴)

سلام دوست عزیز

سال نو مبارک
آموزش مسائل جنسی برای تمامی سنین
مخصوصا زوج های نوجوان
منتظرتون هستم
بابای
سلام عزیزم دانلود آلبوم یک اتفاق خوب سعید مدرس
..............................................
بازدید کننده عزیز بر طبق شکایت تعدادی مبنی بر اسپم دانستن کامنت های ما هیچ اجباری برای ورود به وبلاگ
ما نیست ، درغیر این صورت قدمتون روی جفته چشمامون
سلام
آلرژی از موضوعاتی است که اکثر خانواده ها با آن درگیر هستند ...
دستتون درد نکنه . مطلبتون عالی بود
سلام
دست رو دل من گذاشتی.
معمولا تو بهار مدام از چشمام اشک میاد و همه فکر می کنند دارم گریه میکنم.دکتر که رفتم گفت نوعی آلرژی بهار است.در روز 2 یا سه بار اینجور میشم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی