مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

مصرف سبزی ها از ابتلا به سرطان خون پیشگیری می کند

يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۸۹، ۱۰:۴۲ ق.ظ

دانشمندان اعلام کردند: مصرف مواد غذایی مانند کرفس و جعفری که سرشار از فلاونوئید اپی ژنین طبیعی هستند، از ابتلا به سرطان خون پیشگری می کند. دکتر مایکل پپلن باش از دانشگاه گرونینگن هلند، گفت: آزمایش های انجام شده نشان می دهد که اپی ژنین- که یک ماده فراوان در میوه و سبزی هاست- می تواند از تشکیل دو نوع سلول در سرطان خون جلوگیری کند و فرصت بقا را از آنها بگیرد.

وی افزود: این یافته ها نشان می دهد که اپی ژنین در پیشگیری از ابتلا به سرطان خون موثر است. وی در عین حال هشدار داد: این مطالعه نشان داده استکه این ماده از خواص مقاومت در برابر شیمی درمانی برخوردار است که می تواند در درمان های استاندارد برای افراد مبتلا به سرطان خون اختلال ایجاد کند.

این محقق نوشته است: اپی ژنین می تواند یک عامل بازدارنده مفید در بروز سرطان خون باشد، اما نباید همزمان با شیمی درمانی مصرف شود زیرا این ماده می تواند در اثرات مثبت درمان اختلال ایجاد کند.

فلاونوئیدها ترکیباتی با خواص انتی اکسیدان هستند که از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از مولکول های اکسیژن محافظت می کنند.

مطالعه هایی که پیش از این انجام شده بود نشان می دهد اپی ژنین که در کرفس، جعفری، سس گوجه فرنگی و سایر غذاهای گیاهی یافت می شود در پیشگیری از ابتلا به سرطان تخمدان موثر است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۱/۲۲
طاهره یگانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی