مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

با تغذیه صحیح جلوی عفونت ها را بگیرید

جمعه, ۲۷ فروردين ۱۳۸۹، ۰۶:۲۶ ب.ظ

آیا رژیم غذایی تاثیری بر بروز عفونت های ادراری دارد؟

مطالعات قبلی نشان داده بود که بعضی از خانم ها به طور مکرر به عفونت های ادراری مبتلا می شوند در حالی که عده ای دیگر با وجود این که در رعایت بهداشت فردی نسبت به گروه اول وسواس بیشتری به خرج نمی دهند اما به این عفونت ها دچار نمی شوند. محققان حدس می زدند که عواملی مثل استعداد ژنتیک سن فعالیت جنسی و حتی رژیم غذایی در این مساله دخیل باشد.

مطالعه جدید نقش رژیم غذایی را در این موضوع بررسی کرده است. این مطالعه ۱۳۹ زن که به عفونت های مکرر ادراری مبتلا می شوند با ۱۸۵ زن سالم که اول سال گذشته به عفونت ادراری مبتلا نشده بودند مقایسه شدند.

محققان دریافتند که مصرف میوه های تازه مثل توت و فرآورده های تخمیر شده لبنیات مثل ماست و پنیر در میان زنانی که به عفونت های ادراری مبتلا نمی شوند بسیار بیشتر از گروه اول است. مثلا زنانی که حداقل ۳ بار در هفته از ماست یا پنیر استفاده می کردند ۷۹ درصد نسبت به سایر افرادی که از این مواد استفاده نمی کردند با خطر ابتلا به عفونت ادراری کمتری مواجه بودند. حرف آخر اینکه برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های ادراری مصرف توت تازه و فرآورده های لبنی را فراموش نکنید.

منبع:نشریه تغذیه بالینی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۱/۲۷
طاهره یگانه

نظرات  (۲)

سلام

مطلب مفیدی بود.
۲۹ فروردين ۸۹ ، ۱۲:۳۱ انجمن فرزانگان کویر
با سلام

خواهر سهراب سپهری تعریف می کند ........

انجمن فرزانگان کویر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی