مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

لکه زدایی

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۸۹، ۰۴:۳۹ ق.ظ

لکه  های نوشابه را باید سریع پاک کنید. اکثر این لکه‌ها با آب سرد و پود لباسشویی تمیز می‌شود. کافی است آنها را یک ربع ساعت در آب نیم‌گرم محتوی پودر لباسشویی بخیسانید و بعد آبکشی نمایید. اگر پارچه غیر قابل شستشوست مخلوطی از آب و الکل را به نسبت مساوی آماده کنید و بعد با پنبه تمیز دیگری آن را خشک کنید. اگر لکه از بین نرفت و کم‌رنگ شد این عمل را چند بار تکرار کنید. لکه برخی از آب میوه‌ها مانند انگور به سادگی و با آب تمیز می‌شوند ولی تمیز کردن لکه آب بعضی میوه‌ها مانند سیب و آب انار به آسانی امکان‌پذیر نیست. ولی در هر حال به محض ریختن آب میوه بر روی لباس به پاک کردن آن اقدام نمایید. روش کلی شستشوی آنها با آب سرد و پودر لباسشویی است. در مورد لکه‌های سمج می‌توانید از نمک آشپزخانه کمک بگیرید به این ترتیب که پارچه لکه شده را که خیس کرده‌اید بر روی آن مقدار زیادی نمک ریخته و آن را با پنبه مالش دهید و سپس با آب نیم‌گرم بشویید. در صورت برطرف نشدن کمی آب ژاول(وایتکس) یک قاشق را در یک لیتر آب سرد مخلوط کرده و با آن پارچه لکه شده را بشویید.

اما آب میوه همیشه باعث به وجود آمدن لکه ‌نمی‌شود بلکه گاهی خود، لکه بر خوبی به حساب می‌آید. از قبیل آب لیمو و آب پرتقال. آب لیمو برای لکه‌زدایی ظروف نقره‌ای به کار برده می‌شود.

اگر وسایل و روکش‌های چرمی تیره شده باشند، آنها را با پوست پرتقال و لیمو یا آب آنها مالش داده تا طراوت و تازگی خود را به دست بیاورند . در ضمن اگر بر روی بخاری قرار بگیرند بو‌گیر مطبوعی هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۴/۱۴
طاهره یگانه

نظرات  (۱)

۱۴ تیر ۸۹ ، ۰۸:۴۰ میناب تکنیک
سلام

خوب بود.

به چه قالب قشنگی.

وبلاگتان بسیار زیبا شده.

آبی رویایی. زیباست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی