مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

اگر لیموی ترشی داری از آن شربت لیمو بساز!

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۸۹، ۱۲:۵۰ ب.ظ

angel21.gif image by onestepangel

آلفرد آدلر روانشناس معروف پس از عمری مطالعه و تحقیق درباره انسان و نیروی نهانی اش می گوید:

- یکی از شگفت ترین خصوصیات انسان نیروی تبدیل به احسن او می باشد. نیویی که چیزهای منفی را به مثبت تبدیل می کند.

دیل کارنگی در کتاب آیین زندگی در همین زمینه می نویسد:

در فلوریدا به کشاورزی خوشبخت برخوردم که حتی لیموی فاسد شده ای را به شربت لیمو تبدیل کرده بود.

روزی که برای اولین بار قدم به کشتزاری که خریده بود گذاشت گرفتار ترس و ندامت شد. چون زمین را نه می شد کشت کرد و نه به درد چراگاه خوک ها می خورد. تمامی محصول آن درختان بلوط و مارهای زنگی خطرناک بود. اما آن کشاورز تصمیم گرفت حداکثر استفاده را از همان مارهای زنگی بکند.

این حرف شاید برای خوانندگان عجیب باشد اما او از گوشت آن مارهای زنگی کنسرو درست کرد. چند سال بعد که گذرم به کشتزار او افتاد معلوم شد که هر سال حدود ۲۰ هزار جهانگرد از نقاط مختلف جهان برای تماشای آن مرد و کشتزار عجیبش به آن منطقه می ایند.

کارش خوب گرفته بود آن چنان که دیدم زهرهای حاصله از مارهای زنگی کشتزار وی را با کشتی به سراسر جهان حمل می کنند تا در آزمایشگاه ها سرم ضد زهرمار تهیه کنند. پوست مارها را هم با قیمتی بسیار گران برای کفش و کیف خانم ها می فروخت. کنسروهای گوشت مار را برای مشتری های مخصوص به سراسر جهان می بردند. حتی به نشانه احترام و افتخار به این مرد و کار فوق العاده اش برایش کارت پستال چاپ کرده بودند و به نام کشتزار مارهای زنگی فلورید! این کارت ها به سراسر جهان ارسال می شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۴/۲۷
طاهره یگانه

نظرات  (۴)

سلام وبلاگ زیبایی و مطالب خوبی دارید
به من هم سر بزن.
اگر با تبادل لینک موافقید ابتدا و بلاگهای من لینک کنید سپس خبرم کنید تا شما را لینک کنم
گالری عکس www.axdon.blogfa.com
فیلم های جدید www.shop3dh2.mihanblog.com
موفق باشید
سلام
عجب نکته باحالی بود
دستت درد نکنه
۲۷ تیر ۸۹ ، ۱۸:۲۷ حرفه وفن رضوی
عالی و بی نظیر بود
حسابی استفاده کردم همکار خوبم
فقط ببخش که دیر خدمت رسیدم
اسلاید رو هم دانلود کردم
بازم ممنونم دوستم
سلام همکار گلم
طاهره جان خیلی جالب بود .دو مطلب آخر هم این مطلب هم مطلب در مورد زیتون سیاه.البته چند بار در مورد زیتون سیاه به ایمیلم مطالبی اومده بود.استفاده کردم.
بهتره منم از این ببعد با لیموهایی که زیر درختام میوفته شربت لیمو درست کنم. 5 تا از درختان لیموی حیاط من امسال لیمو داده. موفقیت بیشتر برات آرزو میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی