مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

درخشش مریخ

جمعه, ۵ شهریور ۱۳۸۹، ۰۷:۴۱ ق.ظ

چند وقت پیش خواهر عزیزم خانم ناصری خواه  مطلبی را در وبلاگشان منتشر نمودند که خبر از رسیدن مریخ به بالاترین درجه ی درخشش در ۵ شهریور می داد. این اتفاق در ۵ شهریور رخ داد البته در غرب کشور مریخ به بزرگی و درخشش ماه نبود ولی به راحتی با چشم غیر مسلح دیده می شد. پدیده ی زیبایی بود:

مریخ در 5 شهریور

مریخ در کنار ماه 5 شهریور

مریخ در کنار ماه 5 شهریور

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۶/۰۵
طاهره یگانه

نظرات  (۹)

۰۵ شهریور ۸۹ ، ۰۸:۱۵ میناب تکنیک
سلام


من هم این موضوع را رصد کردم. در جنوب کشور هم صحنه ای مشابه تصویر شما دیده می شد.
سلام
5شهریور؟
یعنی چندم شهریور؟
شهریور یعنی کی؟
من فقط مهر الی خرداد رو می شناسم شهریور که جزو این ماهها نیست
متاسفانه من نمیتونم این پدیده رو مشاهده کنم


بی خیالش بشید بهتره


راستش معلمهایی که تحت فشار نیستند و دستشان باز است و می توانند گاهی دانش آموزانی را که یاد نگرفته اند تجدید کنند این ماه را می شناسند
سلام
دستت درد نکنه
موفق باشید
آنلاینی؟

یکیش درسته اگه گفتی؟


اینهمه گفتم یکیش درسته؟ خب فکر کنم آخریش باشه
سلام
خوب هستید؟
عکس زیبائیست .
سلام - بیایید با هم سری به آسمان جمعه شب بزنیم و وضعیت چند سیاره و ماه را بررسی کنیم.

5 شهریور امسال همزمان با 16 ماه مبارک رمضان است. پس اندکی از ماه شب 14 (ماه کامل) گذشته است و ماه تقریبا در طول شب حضور دارد. ( ماه در حدود ساعت 20:36 از سمت شرق طلوع می کند.) تا اینجا مطمئن هستیم که 5 شهریور یک ماه در آسمان وجود دارد! بر اساس این شایعه باید به دنبال ماه دوم که همان سیاره مریخ است بگردیم. اما متاسفانه مریخ در حدود ساعت 21:30 در سمت غرب غروب خواهد کرد. یعنی در ساعت 00:30 بامداد شنبه که این ایمیل وعده داده است اصلا مریخی در آسمان حضور ندارد که بخواهد به اندازه ماه باشد!

اگر جمعه شب به ماه نگاه کنید جرم پر نوری را در اطراف آن خواهید دید که توجه شما را به خود جلب می کند. آن جرم نورانی سیاره مشتری است که در فاصله تقریبی 606 میلیون کیلومتری از ما قرار دارد. امیدوارم همه از دیدن این سیاره زیبا در کنار ماه لذت ببرند و حداقل به سراغ شایعه سازی برای مشتری نروند. شایعه ای که شاید این گونه باشد: 5 شهریور سه ماه در آسمان!
من در این زمینه اطلاعی نداشتم وگرنه یکی از طرفداران سراپاقرص بودم
متاسفانه نتونستم ببینم. موفق باشید.
سلام عزیزم
ببخشید دیر جواب میدم راستش یه مدت نت نیومدم.اون شب هم اصلا حالم خوب نبود نتونستم آسمان را ببینم اما خوشحالم شما دیدید و ممنونم که تصاویر زیبایی را اینجا گذاشتید.با تشکر از شما خواهر گلم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی