مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

گیاهان در خانه

چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۸۹، ۰۱:۲۸ ق.ظ

 

گیاهان زینتی و بخصوص گیاهان آپارتمانی بعلت اختلاف زیاد بین محیط طبیعی رشد آنها و محیط جدید نگهداری آنها به مراقبت های ویژه و زیادی نیاز دارند که تغذیه گیاهی از جمله مهمترین این مراقبت ها می باشد . بطور کلی گیاهان زینتی به سه دسته کلی ، گیاهان یکساله ، گیاهان دائمی و گیاهان گلخانه ای تقسیم می شوند .
 
 گیاهان زینتی یکساله به عنوان گلهای فضای سبز استفاده شده ، مقاوم به سرما نبوده و دوره زندگی نسبتا" کوتاهی دارند مانند گل اطلسی .
 
گیاهان زینتی دائمی ، گیاهانی هستند که بیش از یک سال ، قابلیت رشد و نمو در فضای آزاد دارند مانند تاج الملوک ، داوودی و زنبق .
گیاهان همواره خود را به سوی شدیدترین نورها خم می‌کنند و با حرکت دورانی گلدان، گیاه نور خورشید را به یک نسبت و میزان جذب کرده و قامت راست خود را حفظ خواهد کرد.
گیاهان زینتی گلخانه ای ، گیاهانی هستند که فقط در فضای محدود گلخانه ها و آپارتمانها قابل نگهداری بوده و شامل گلهای بریدنی ، ارکیده ها ، سرخسها ، کاکتوسها و گیاهان آپارتمانی می شوند .
امروزه گیاهان زینتی آپارتمانی از گوناگونی زیادی برخوردار بوده و از درخت و درختچه تا گیاهان علفی کوتاه قامت را شامل می شوند . این گیاهان با آنکه عموما" سایه پسند بوده و با محیط های کم نور سازگار شده اند ، اغلب به نور غیرمستقیم نیز نیاز دارند . ازجمله گیاهان آپارتمانی می توان به پوتوس ، سیکلمن ، فیکوس ،دیفن باخیا ، سینرر، برگ انجیری و حسن یوسف اشاره نمود . بستر کاشت این گیاهان بایستی مخلوطی از خاک غنی ازمواد آلی ، خاک برگ پوسیده و کود پوسیده دامی باشد . بدلیل فعالیت ریشه این گیاهان در محیط محدود گلدان و بستر کشت و برداشت عناصر غذایی توسط گیاه از این محیط محدود و همچنین شستشوی عناصر غذایی بعلت آبیاریهای پی در پی ، گیاه دچار کمبود مواد غذایی گشته و بایستی حتما" توسط روشهای مختلف کوددهی به رفع این کمبود اقدام نمود .
راه های عملی جهت نگهداری بهتر
اگر گیاهان پژمرده خانگی‌تان را می‌خواهید سریعا شاداب کنید. یک قاشق غذاخوری روغن کرچک، روی خاک گلدان بریزید و پشت سر آن، آب فراوان بدهید گیاه خانگی شما شاداب می‌شود.
 
 برای آنکه شته به گیاهان خانگی شما حمله نکند یک تکه سیر در زیر خاکی که گیاه در آن روییده است چال کنید این آفت مزاحم، عینا مانند دراکولا فراری می‌شود و جرات نزدیک شدن به گیاه را پیدا نمی‌کند!
یک قاشق غذاخوری روغن کرچک، روی خاک گلدان بریزید و پشت سر آن، آب فراوان بدهید گیاه خانگی شما شاداب می‌شود.
گیاهان آپارتمانی به واسطه گرایش به نور، غالبا به یک سو متمایل گشته و شکل و قیافه اصلی خود را از دست می‌دهند. برای جلوگیری از این امر باید مرتبا گلدان را به اندازه یک چهارم یک دور کامل بگردانید چرا که گیاهان همواره خود را به سوی شدیدترین نورها خم می‌کنند و با حرکت دورانی گلدان، گیاه نور خورشید را به یک نسبت و میزان جذب کرده و قامت راست خود را حفظ خواهد کرد.
خانه من زیباست

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۶/۱۷
طاهره یگانه

نظرات  (۶)

وای دوباره عکس
نقطه ضعف ما رو پیدا کردی ها.
میخواماز اینا میخوامیالا یالا برام بخرین
سلام
باز هم عکس های این چنینی
برا وب یه فرهنگی خوب نیست هــــــا
گفته باشم
راستی وبتون از درج این عکس ها تعجب نمی کنه
البته من فقط با عکس دوم مشکل دارم.بقیش شبیه خونهای ماست


چشمم بیشتر تعجب میکنه تا وبم
۱۷ شهریور ۸۹ ، ۰۹:۳۹ میناب تکنیک
سلام

هم تصاویر و هم مطلب خوب بود.
سلام
پیشنهاد میکنم یه فتو بلاگ راه اندازی کنید دوست داشتید آدرس میدم که کجا می تونید این کار را انجام دهید.


همین جا راحتم
۲۳ شهریور ۸۹ ، ۱۸:۲۵ شرافت ساوجی= از شهرشهید چمران
سلام : کار فرهنگی شما عالی خانم ...محترمه ایا می دانیم چرا قران مجیدرا.... ؟ایا می دانیم دانشمندان اروپایی و... روز به روز به دست اورد علمی معجزات قران واسلام عزیز می رسند ؟؟؟ببنید در این سایت .... معجزات علمی قران در قرن 21 ؟؟؟؟؟؟
با سلام وبلاگ خوبی دارید فقط عکس کم بذارید چون حجم وبلاگ بیشتر می شه و با سرعت های پایین اینترنت بارگذاری صفحات خیلی طول می کشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی