مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

هفت سین

يكشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۸۹، ۱۱:۳۴ ق.ظ

قرار شد که روز دوشنبه و سه شنبه را با دانش آموزان به تزئین سفره های هفت سین بپردازیم بی منا سبت ندیدم که مطالبی را در این باره درج نمایم امیدوارم شما هم استفاده نمایید

ظرف های هفت سین 

 سایت ویژه نوروز جشن باستانی

 ایران زمین |www.9rooz.ir تزئین ظروف سفره هفت سین راه های مختلفی دارد. یکی از ساده ترین راه ها، استفاده از رنگ ویترای برای نقاشی بر روی ظروف است؛ ۶ عدد ظرف پایه دارشیشه ای را خوب بشویید و خوب خشک کنید. با استفاده از تیوپ های رنگ ویترای طرح مورد نظرتان را روی ظرف های پایه دار بکشید و به دلخواه رنگ آمیزی کنید.

 

سایت ویژه نوروز جشن باستانی 

ایران زمین |www.9rooz.ir  ظرف را ۲۴ ساعت کنار بگذارید تا رنگ ویترای کاملاً خشک شود. برای تثبیت رنگ می توانید طبق دستور روی جعبه رنگ ویترای ظرفی را که نقاشی کرده اید در فر حرارت بدهید.

 

سایت ویژه نوروز جشن باستانی 

ایران زمین |www.9rooz.ir اگر دوست داشتید می توانید طرح های مشبکی را با رنگ ویترای بکشید و جاهای خالی را با چسب بپوشانید و در اکلیل های رنگی بغلتانید تا طرح زیبایی روی ظرف ها ایجاد بشود. می توانید وسایل هفت سین را داخل این ظرف های زیبا بریزید.


    تخم مرغ

 

سایت ویژه نوروز جشن باستانی 

ایران زمین |www.9rooz.ir


  سایت ویژه نوروز جشن 

باستانی ایران زمین |www.9rooz.ir   ابتدا سوراخ ریزی در هر دو سر تخم مرغ ایجاد کنید. از یک سر تخم مرغ فوت کنید تا مواد داخل آن خارج شود و آن را خوب بشویید. حالامی توانید با مقداری رنگ یا مداد شمعی روی تخم مرغ ها هر طور که دوست دارید نقاشی کنید.

 

سایت ویژه نوروز جشن باستانی 

ایران زمین |www.9rooz.ir روش دیگر این که از تخم مرغ به عنوان ظرف سبزه استفاده کنید. کمی از سر تخم مرغ جدا کنید و با تکه هایی از پنبه مرطوب داخلش را پر کنید، بعد از سبزه عید که کمی سبز شده داخل آن بگذارید و هر روز کمی آب روی آن بپاشید تا موقع سال تحویل سبزه ها رشد می کند.

 


    تزئین تنگ ماهی

 


سایت ویژه نوروز جشن باستانی 

ایران زمین |www.9rooz.ir  بهترین و مناسب ترین رنگ برای شیشه، رنگ ویترای است. چند رنگ قابل حل شدن در آب را در پالت بریزید و انگشت خود را در رنگ فرو کرده و روی سطح تنگ لکه هایی با فاصله های مختلف ایجاد کنید. این لکه ها به جای پولک های ماهی هستند.

 

سایت ویژه نوروز جشن باستانی 

ایران زمین |www.9rooz.ir برای تکمیل آن کافی است با استفاده از قلم موی باریک و رنگی تیره برای هر یک از ماهی ها چشم و دهان و باله نقاشی کنید.

 

سایت ویژه نوروز جشن باستانی 

ایران زمین |www.9rooz.ir روش دیگر این که می توانید با استفاده از خمیر کاغذ، روی تنگ ماهی و در قسمت پائین آن، برگ های شبیه برگ های ته آب طراحی کنید و آنها را به رنگ سبز درآورید.

 

سایت ویژه نوروز جشن باستانی 

ایران زمین |www.9rooz.ir روش دیگر استفاده از گوش ماهی هایی است که با رنگ های آکریلیک طلایی و نقره ای آنها را رنگ کرده اید.

 

 سایت ویژه نوروز جشن باستانی

 ایران زمین |www.9rooz.ir این گوش ماهی ها را دورتادور تنگ ماهی در دو تا سه ردیف بچسبانید تا تنگ ماهی شما جلوه زیبایی داشته باشد

منبع مطلب:http://ashpazia.mihanblog.com/post/3037
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۲/۲۲
طاهره یگانه

نظرات  (۶)

سلام
دست گلت درد نکنه
جالب بود استفاده کردم
باران باش که در باریدنش علف هرز و گل سرخ از برایش یک معناست
۲۳ اسفند ۸۹ ، ۱۷:۴۶ میناب تکنیک
Thank You





5 سری والپیپر های زیبا و متفاوت تقویم سال 1390




زندگی چیست زندگی یک گل سرخ که من از بوته ی احساس خودم می چینم لب یک پنجره ی قرمز چوبی به تماشای جریان سرخی اش می شینم لب این پنجره تا این گل هست می توان تا قله های اوج رفت می شود پرنده بود از دره های غم گذشت ...
شما به این میگین درس ؟ ما با خواندن مطالب شما و مطالب کتاب وززززززززین حرفه و فن فهمیدیم خاله بازی است .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی