مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

سوپ کدو حلوایی

دوشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۰، ۰۹:۳۹ ق.ظ

مواد لازم برای 4 نفر

روغن آفتابگردان 1 قاشق غذاخوری

آب مرغ دو پیمانه

جو پوست کنده یا پرک شده یک پیمانه

پیاز متوسط، خرد شده 1 عدد
کدو حلوائی (پوست بگیرید، دانه ها را خارج و آن را خرد نمائید. ) 350 گرم
هویج خرد شده 225 گرم
سیب زمینی پوست گرفته و خرد شده 2 عدد
کدو سبز کوچک، حلقه حلقه شده 2 عدد
پودر فلفل سیاه تازه و نمک به مقدار لازم

ریحان قرمز خشک شده به میزان لازم

روغن و پیاز را در قابلمه ای بریزید و بر روی حرارت متوسط، برای 3-2 دقیقه قرار دهید تا پیاز نرم شود.آب مرغ را روی آن بریزید سپس هویج،و سیب زمینی را اضافه نمایید و به جوش آورید. آنگاه در ظرف را بگذارید و اجازه دهید برای 15 دقیقه به آرامی بجوشد تا سبزیجات نرم شوند. سپس جو پوست کنده را اضافه کنید آنگاه کدو سبز را بیفزایید و 5 دقیقه دیگر بپزید. سپس با نمک و فلفل به آن طعم دهید. کدو حلوایی را که قبلا پخته اید و نرم شده قسمت گوشتی آنرا جدا کرده و با پشت قاشق نرم کنید و به سوپ اضافه نمایید.برای اینکه سوپ خیلی شیرین نشود می توانیم از لیموی تازه استفاده کنیم.در آخر آن را باریحان قرمز تزئین و به صورت داغ میل نمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۵/۱۷
طاهره یگانه

نظرات  (۵)

سلام.خوشم میاد انقدر به روز هستید .امیدوارم تا پایان خدمت 30 ساله همینطور پر انرژی باشید .نمکه خسته شدم .شاید انگیزه ندارم ولی دلم برای مدرسه و کلاس تنگ شده .معلمی اگه از نظر مادی جزابیتی نداره .ولی عشق و محبت توش فراوان است.موفق باشیو و در این تابستان گرم دلتان خنک باشد.راستی یا جای از وبلاگت ندیدم .ویا مشخص نکردید به کدام قسمت از این سرزمین اهورایی تعلق دارید.
۱۹ مرداد ۹۰ ، ۰۲:۱۱ کتابخانه صوتی
سلام
با کتابخانه صوتی تبادل لینک می کنی؟
اگه پسندیدی و لینک کردی خبر کن تا من هم شما را لینک کنم.
ممنونم
۱۹ مرداد ۹۰ ، ۰۸:۱۸ کتابخانه صوتی
سلام
خسته نباشی
از لطف شما ممنونم
من هم برای دسترسی بهتر به مطالب خوب شما وبلاگتون را لینک کردم
موفق باشید
سلام خواهر خوبم
امروز حالم حسابی گرفته است. فکر اینکه نکنه با هم نباشیم آزارم میده.
درضمن این آش را درست کرده ای ؟خوشمزه است.؟!!!موادش که اینو نمیگه.
مگه این که آشپزش خودت باشی.




سند با هم نبودنمونو دیروز امضاء زدی دیگه من چی بگم؟ این آش هم خوشمزه اس فقط به خاطر اینکه آشپزش منم
۱۹ مرداد ۹۰ ، ۲۳:۳۱ انجمن فرزانگان کویر
با سلام
و ان گاه که ضیافت الهی گسترده می گردد.......
و عارفانه دست به دعا برداریم

مطلب طاعت و پیمان درست ار من مست
که به پیمانه کشی شهره شدم روز الست
من همان دم که وضو ساختم ازچشمه عشق
چارتکبیر زدم یکسره به هر چه که هست


پذیرای نیایش های شما هستیم ........
هر روز رمضان با یک نیایش
انجمن فرزانگان کویر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی