مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

مسابقات عملی کارگاه

دوشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۰، ۰۸:۵۴ ق.ظ
روز یکشنبه پانزدهم آبان ماه جلسه ی سرگروههای آموزشی استان برگزار شد. در این جلسه در مورد معیارهای داوری و همچنین رشته های متناسب این مسابقات بحث شد. از آقای سالاری استادو دبیر محترم مدارس یزد و مدیر وبلاگ پر طرفدار "دنیای حرفه و فن" خواهش کردم که تجارب خودشان را در اختیار ما قرار دهند در لینک زیر نمونه هایی از بخشنامه های اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و اداره ناحیه ۲ یزد را در این رابطه مشاهده می نمایید.

دنیای حرفه و فن

نمونه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۸/۱۶
طاهره یگانه

نظرات  (۴)

۱۶ آبان ۹۰ ، ۱۰:۲۶ دنیای حرفه و فن
سلام. البته من نمی دانستم شما یکشنبه جلسه دارید و گرنه زودتر اقدام می کردم. این بخشنامه ها کامل نیست ولی آفرینش ها - که بخشنامه آن کامل است - سال گذشته اجرا شد و بد هم نبود چون همه بچه ها در ایجاد نمایشگاه هایی بصورت چند مدرسه ای مشارکت داشتند و برای همین تشویقی مدیر کل آموزش راهنمایی وزارت هم به ما دادند... در این سال ها برنامه های مختلفی اجرا شد ولی چون تعداد مدارس ناحیه ما زیاد بود ابتدا دستورالعمل و زمان بندی مسابقه به مدارس می رفت و کارهای بچه های ممتاز هر مدرسه را بررسی می کردیم - دو نفر برتر هر مدرسه که کارشان توسط معلم و در مسابقه مدرسه انتخاب و تایید می شد - و از میان آنها از گروه های ممتاز دعوت می کردیم در مرحله ناحیه شرکت کنند به صورت عملی. البته خودتان می دانید که کار پر زحمتی است. داوران را از هنرستان دعوت می کردیم. کارها را کد می زدیم. نام مدرسه اصلا مشخص نبود و برای عدالت، مدارس را در دو گروه روستا، دولتی و مدارس خاص طبقه بندی میکردیم. برای هر رشته بخشنامه تهیه ابزار و وسایل را به مدارس ارسال و ساعت و روز مسابقه را در مدرسه ای که امکانات بهتری داشت مشخص می کردیم. در سال های اول هر سه پایه شرکت داشتند که در این اواخر به خاطر مشکلات به یک پایه رسید. یادم هست که مثلا بازیافتی ها اول و مشبک دوم و عروسک سازی سوم را شامل می شد و سال های بعد رشته هایی مانند لحیم کاری نیز انجام گرفت... پس از داوری این مرحله رتبه های برتر به استان می رفتند و بقیه توسط ناحیه جایزه و تشویق می شدند. دو سالی مسابقات استانی نیز برگزار شد که بعد حذف شد به خاطر مشکلات و تامین بودجه و... البته اعتراض در سال اول بود ولی با شفاف شدن کارها و کد بندی و داور ناشناس اعتراض کم شد و عدالت تقریبا اجرا شد... از طرفی معلمان به ما اعتماد داشتند که خیلی مهم است... متشکرم.
۱۶ آبان ۹۰ ، ۱۰:۴۱ دنیای حرفه و فن
البته در بخشنامه ای که نمونه گذاشته اید بعضی جاهایش ماژیکی شده است که کامل آن چنین است:

خط پنج : 1- علوم تجربی در پایه اول (کلیه مدارس راهنمایی)

خط هشت: 2- حرفه و فن در پایه دوم (کلیه مدارس راهنمایی)

خط ده: 3- رایانه در پایه سوم (کلیه مدارس راهنمایی)

خط پانزده: شیوه اجرا:... لازم به ذکر است اعضای تیم های معرفی شده توسط مدارس در مرحله های بعدی تغییر نمی کند.

خط هیجده: مرحله آموزشگاه: دو هفته اول اسفند مدارس بین تیم های تشکیل شده آزمون سنجش عملی به عمل آورده و 50 درصد تیم های مدرسه را به تفکیک رشته و پایه و ترتیب امتیاز تا تاریخ 20 اسفند 88 به گروه های آموزشی این مدیریت ارسال نمایند.





عید قربان عید تقرب بندگان مخلص خداوند برشما مبارک.




سلام
برگزاری این مسابقات باعث توجه دادن بیشتر دانش آموزان به اهمیت کارهای عملی و کارگاهی می شود.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی