مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

داستان کوتاه

چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۴۳ ق.ظ

هنگامی که ابن السر هنوز جوان بود، شنید که پدرش با درویشی صحبت می کند.

درویش گفت: " نگران کارهای شما هستم. فکر می کنم چه تاثیری می خواهید بر نسل آینده بگذارید."

پدر پاسخ داد: " من چه کار به نسل های آینده دارم؟ من که هیچوقت آن ها را نمی بینم! وقتی بمیرم، همه چیز تمام می شود و دیگر برایم مهم نیست که اخلافم چه بگویند."

ابین السر هرگز آن گفت و گو را فراموش نکرد. تمام عمرش سعی کرد کارهای خیر بکند، به دیگران کمک بکند و کار خودش را با عشق انجام بدهد.

همه می دانستند که او همواره نگران دیگران است. وقتی درگذشت، آثار زیادی از خود به جا گذاشت که در بهبود وضع شهرش بسیار موثر بود.

دستور داد بر سنگ مزارش این جمله را حک کنند: " عمری که با مرگ تمام شود، به هیچ نمی ارزد."

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۶/۰۸
طاهره یگانه

نظرات  (۱۶)

سلام وبلاگ قشنگی داری خوشحال میشم به منم یه سری بزنی مطلبتم خیلی قشنگ بود راستی باتبادل لینک موافقی اگه موافق بودی خبرم کن
نظر یادت نره
۰۸ شهریور ۹۱ ، ۱۲:۰۵ عباسعلی رمضانی
پند آموز و قابل تامل....
کاش ما هم .....
درود
افراد زیادی هستند که همه فکر میکنن مرده اند
ولی همیشه زنده وجاودان هستند
عالی بود عزیزم کاش همه ابین السر این حرفارو فراموش نکنیمو تو زندگی واقعا اونارو به کار بگیریم
طولانی ترنین عمرا خوب بهش نگاه کنی باز کوتاهه پس چه خوبه ادما باهم مهربونو صادق باشن.
به نام خدا
با عرض سلام
از شما دعوت می کنیم از وبلاگ " ترجمه برای همه " بازدید بفرمائید.
هدف ما اینست که جدیدترین مطالب علمی، آموزشی، پزشکی و ... را
که برای عموم مردم مفید است ترجمه کنیم و در اختیار آنها قرار دهیم.
شما می توانید موضوع مورد علاقه خود را پیشنهاد دهید تا در صورت امکان برایتان ترجمه کنیم.
موفق باشید.
۱۰ شهریور ۹۱ ، ۱۰:۵۷ حرفه وفن خواف
سلام. جالب و آموزنده بود.
۱۱ شهریور ۹۱ ، ۰۶:۵۳ حرفه وفن لالی
سلام
ممنون از داستان

آپم...فیلم طرز تهیه قطعات الکترونیکی از سیلیکون
این قافله عمر عجب میگذرد........
ممنون خواهر بزرگوارم
سلام خواهر عزیزم
داستان پند اموز قشنگی است.مثل همیشه عالیه عزیزم.
منم دلم برات تنگ شده.دوست دارم
سلام
ممنون از حضورتون
من وبلاگ شما رو در بوک مارک ذخیره کردم علت آنهم این است که دوست دارم شاگردانم بهتر وبیشتر جستجو و تحقیق کنن و منبع مطالب آماده در اختیارشان نباشد

خوشحال میشم منو لینک کنید و گاهی با نظراتتون باعث دلگرمی من باشید
وبلاگ من هر روز آپ می شود وبا مطالب جدید به روز هستم
سلام دوست خوبم
بسیار جالب و عبرت آموز بود .
موفق باشی
۱۳ شهریور ۹۱ ، ۱۰:۰۷ techno2012.blogfa.com
techno2012.blogfa.com
اعلام نمرات و برنامه کلاسها
۱۶ شهریور ۹۱ ، ۱۷:۱۷ معلم صفرکیلومتر
سلام همکار گرامی
وبلاگ جالبی دارین
منو با اسم وبلاگم لینک کنین
ممنون میشم پیشم بیاینو بگین با په اسمی لینکتون کنم
منتظرم
دیر نکنین

سلام عزیزم
انسان با رفتار وعملش هست که ماندگار می ماند نه به حرف.
داستان خوبی است اگر به کار بگیریم.
سلام
بسیارعالیه.
از لطف شما سپاسگزارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی