مدرسه ی کار و فناوری

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

همیشه راه آسمان باز است پرواز را بیاموز

بایگانی
آخرین نظرات

فانوس کاغذی

دوشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸ ب.ظ

وسایل لازم

لیوان یا استکان استوانه ای مناسب

·         کاغذ مقوایی نازک و سفید رنگ تا نور بیشتری رو از خودش عبور بده

·         وسبله ای بری برش: هم میتونید وقت بذارید و با کاتر طرح ها رو برش بدید، و یا اینکه توسط دستگاه برش کامپیوتری که برای برش شبرنگ و متون استفاده میشه، برش رو انجام بدید. من هر دو روش رو استفاده کردم و نتیجه اون هم هیچ فرقی با هم نداشت.

·         چسب دو طرفه یا چسب نواری نازک

·         شمع ظرفی و یا لامپ های LED بهمراه باتری برای روشنایی فانوس

·         الگوهای  دلخواه شما

اگر با دستگاه میخواید برش بزنید که هیچ، وگرنه ابتدا بهتره بعد از چاپ طرح روی مقوای نازک و قرار دادن اون روی یک سطح مناسب، با کاتر برگ ها رو برش بزنید و بعد هم ساقه ها. دقت کنید که برای برگ ها و ساقه ها مانند تصویر طوری برش بزنید که بخش مرکزی برگ بمونه و باقی رو دربیارید.

بعد هم نوبت گلبرگ ها میرسه که باید طوری برش بزنید که برش ها بصور کامل نباشه و بخش از گلبرگ به کاغذ متصل بشه. بعد از برش هم هر کدوم از گلبرگ ها رو با دست به سمت بالا خم کنید و حدودا زاویه 45 درجه نگه دارید.

حالا مقوا رو دور لیوان مورد نظر بذارید و بالا و پایین مقوا که اضافه هست رو برش بزنید و همینطور طول مناسب که فقط حدودا 1 سانتی متر از دو لبه کاغذ رو هم بیفته. بعد هم دو لبه رو توسط چسب دو طرفه از داخل چسب بزنید. اگر نداشتید میتونید با چسب نواری چسب بزنید، ولی اونوقت چسب روی کار معلوم میشه. حالا فقط کافیه شمع رو داخل لیوان بذارید و اون رو روشن کنید تا زیبایی خیره کننده و جادویی اون رو در شب ببینید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۷
طاهره یگانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی